Saturday 20 April 2024| ۱۴: ۴۵ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
حجت الاسلام ارزانی در توصیف شخصیت آن بزرگوار گفت: امام راحل همیشه به جهاد فرهنگی اعتقاد داشت و با جهاد فرهنگی است که می توان توطئه های دشمنان را خنثی کرد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: تجدید میثاق با آرمان های امام راحل تحقق جهاد فرهنگی است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ودبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در برنامه بدرقه کاروان کتاب گفت: امروز دشمنان، جنگ فرهنگی را با ملت ایران آغاز کرده اند و طی آن ارزش ها، قلب، روح و روان مردم را نشانه گرفته اند.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س) گفت: با بیان اینکه مساجد بهترین سنگر برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان محسوب می شود گفت: اجرای برنامه های دینی و مناسکی در مساجد، توسعه کتابخانه ها و افزایش ساعت مطالعه در مساجد یکی از بهترین روش ها برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان است.

دبیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ادامه به اجرای طرح «شنبه ها با کتاب» در 200 مسجد کشور اشاره و بیان کرد: این طرح به صورت آزمایشی در مساجد منتخب سراسر کشور برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح پس از نماز مغرب هر هفته یک کتاب در قالب های مختلف توسط روحانی یا واحد فرهنگی مسجد به صورت مختصر به نمازگزارن معرفی می شود.


مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: امسال به مناسبت بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران 37 کتابخانه در 15 استان کشور به بهره برداری می رسد و مسابقه کتابخوانی در قالب 219 برنامه در 24 استان کشور نیز برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه 14 هزار کتابدار در کتابخانه های مساجد کشور فعالیت می کنند تصریح کرد: 415 ویژه برنامه در کتابخانه های 14 استان کشور برای تقدیر از کتابداران طی هفته کتاب برگزار می شود.
ارزانی ادامه داد: 565 دوره آموزشی ویژه کتابدران 10 استان کشور نیز در همین هفته برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام  ارزانی در  توصیف شخصیت آن بزرگوار گفت: امام راحل همیشه به جهاد فرهنگی اعتقاد داشت و با جهاد فرهنگی است که می توان توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

وی در ادامه بیان داشت: در زمان امام خمینی(س) جهاد اصغر و جنگ تحمیلی بود ولی در نیاز جامعه کنونی جهاد اکبر و جهاد فرهنگی دیده می شود.

 ارزانی تصریح کرد: تجدید میثاق با آرمان های امام و انقلاب بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و حضور جدی مردم نشانه همت والای این ملت در راستای تحقق جهاد فرهنگی است.

منبع: روابط عمومی آستان مقدس امام خمینی(س)
خبرنگار: مهدیه شایگان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین