Saturday 20 April 2024| ۰۹: ۱۸ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
وی تصریح کرد: باید عقلای جهان اسلام دور یکدیگر جمع شوند، چرا که دشمنان در صورت اختلاف به مقاصد پلید خود دست می یابند و بر جهان اسلام چیره می شوند.
آیت الله سید حسن خمینی: وحدت استراتژی بلند مدت جمهوری اسلامی است

یادگار امام گفت: وحدت در جمهوری اسلامی تاکتیک نیست؛ بلکه استراتژی بلندمدت است که بر آن پافشاری می شود و همه جریانات به آن معتقد هستند.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س)آیت الله سید حسن خمینی در دیدار شرکت کنندگان در کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشت: معنای 'وحدت' یکی شدن در آرا و عقاید نیست، بلکه مراد از آن اتکا به نقاط یکسان است.

وی تصریح کرد: باید عقلای جهان اسلام دور یکدیگر جمع شوند، چرا که دشمنان در صورت اختلاف به مقاصد پلید خود دست می یابند و بر جهان اسلام چیره می شوند.

یادگار امام عنوان کرد: آزادی فلسطین، مقابله با فقر و شکل نگرفتن غده های سرطانی دیگری مانند رژیم اشغالگر قدس؛ بدون وحدت جهان اسلام ممکن نیست.

وی با بیان اینکه بحران تنها با حب دنیا پدید نمی آید و بسیاری اوقات بر اثر کج فهمی ایجاد می شود، گفت: پیشنهاد می کنم که با تکیه بر تجربیات گذشته، نقاط توسعه و رشد تشیع یا تسنن را پیدا کنیم.

تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) افزود: در جاهایی که رنگ جنگ به اختلافات مذهبی داده شد، مذهب مورد نظر ما ترویج پیدا نکرده و به ما ضربه وارد شده است.

وی با بیان اینکه جهان اسلام از مسیر وحدت به اهدافش می رسد، افزود: اگر مسلمانان در طول تاریخ درک درستی از وحدت داشتند به این اندازه کوبیده نمی شدند.

یادگار امام (ره) ایمان را لازمه وحدت دانست و گفت: ایمان از راه شمشیر به دل های مردم راه نمی یابد، چرا که این اصل الهی نیازمند استدلال است.

وی ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی نبود، پان عربیسم، پان ترکیسم و پان ایرانیسم برای رژیم صهیونیستی همان نقشی را ایفا می کردند که روزی مغول در این سرزمین ایفا کرد.

سید حسن خمینی یادآور شد: اگر به برکت مقاومت برادران ما، این غده سرطانی محدود شده است، به دلیل هشدار نسبت به تفرق است.

وی ناتوانی در شناخت وحدت را مشکل کنونی جهان اسلام بیان کرد و گفت: در میان شیعیان کسانی هستند که بیش از هر دشمن صهیونیستی به جهان اسلام ضربه می زنند و همچنین در میان اهل تسنن نیز کسانی هستند که دل پیامبر(ص) را خون می کنند.

تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) ادامه داد: راه حل مشکل این است که عقلای جهان اسلام باید دور هم جمع شوند.

وی اظهار داشت: جاهلان با چوب تکفیر به دست، همیشه وجود دارند ولی راه حل این است که شیعیانی که به اندیشه امام (ره) باور دارند و اهل تسننی که آینده را متعلق به جهان اسلام می دانند، دور هم جمع شوند و با یکدیگر رفاقت کنند.

منبع: روابط عمومی آستان مقدس امام خمینی(س)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین