Wednesday 24 April 2024| ۱۷: ۴۳ - چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
امام خمینی (ره) به‌عنوان یک رهبر جهانی، عالم اسلامی و مرجع تقلید، بین مردم کشور و جهان جایگاه خاصی دارد.
حجت الاسلام عباس کمساری: هدف اصلی جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله آشنا کردن نسل جوان با گفتمان امام راحل است

حجت الاسلام والمسلمین عباس کمساری درباره دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله گفت: امام خمینی (ره) به‌عنوان یک رهبر جهانی، عالم اسلامی و مرجع تقلید، بین مردم کشور و جهان جایگاه خاصی دارد و خیلی از کسانی که امام (ره) را ندیده و محضر ایشان را درک نکرده‌اند مشتاق آشنایی با اندیشه‌های امام هستند.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) اصفهان، در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س) گفت: شناساندن اندیشه گفتمان امام (س) به زبان‌ها و تکنیک‌ها و وسایل مختلف را برای همه ضروری دانست و افزود: برای این کار راه‌های گوناگونی وجود دارد که بهترین آن استفاده از زبان هنر است. هر اندیشه‌ای که در قالب هنر ارائه شود پذیرفتی و مانا می‌شود و یکی از اهداف این جشنواره آشنا کردن نسل جوان با اندیشه و گفتمان امام  (س) است.

وی به برگزاری نخستین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله سال گذشته اشاره کرد و گفت: نخستیم جشنواره مورد اقبال مخاطبان و جامعه هنری قرار گرفت. بسیاری از آثار راه‌یافته به جشنواره به‌ویژه در بخش تئاتر خیابانی، در تهران، اصفهان و شهرهای دیگر اکران شدند و تعدادی از آثاری که در این جشنواره برگزیده‌شده بود به دیگر جشنواره‌های معتبر کشور راه پیدا کرد که این‌ نتایج نشان از اعتبار و موفقیت جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله دارد.

لازم به ذکر است  102 اثر به دبیرخانه جشنواره  ارسال‌شده است  و درنهایت از 56 اثر در بخش صحنه‌ای 17 اثر به بازبینی راه یافتند، از 31 اثر در بخش خیابانی 10 نمایش و  در بخش جنبی و غیررقابتی کودک و نوجوان از جمع 15 اثر 3 اثر برای حضور در این جشنواره پذیرفته شد.

منبع: روابط عمومی آستان مقدس امام خمینی(س)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین