Tuesday 16 April 2024| ۰۷: ۵۵ - سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
در دیدار جمعی از بانوان؛
یادگار امام گفت: نکته مهم اینکه این اخلاق را چه کسی می تواند در جامعه نهادینه کند؟ در پاسخ باید گفت، تنها زن است که این توانایی را دارد؛ کانون جامعه ما و هر جامعه دیگری خانواده است و محور اصلی هر خانواده ای هم مادر است.
یادگار امام : تنها «زن» توانایی نهادینه کردن اخلاق در جامعه را دارد

یادگار امام گفت: حرکت جامعه به سمت سعادت، جز از مسیر سعادتمندی زنان و اخلاق مداری مادران محقق نمی شود و تحکیم اخلاق در جامعه و خانه جز توسط مادر و زن امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س)، آیت الله سید حسن خمینی  در دیدار جمعی از خانواده های معظم شهداء، فرزندان شاهد و بانوان فرهنگی تهران و اسلامشهر که به مناسبت جشن میلاد سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و فرزند برومندش امام خمینی در حرم مطهر امام راحل حضور یافته بودند، «اخلاق» را از وجوه مهم شخصیت حضرت فاطمه زهراء(س) عنوان کرد و گفت: در تاریخ انسان های بسیاری را می بینیم که اهل عبادت، زهد و شب زنده داری بودند، اما چون اخلاق حسنه نداشتند، خداوند آنها را سعادتمند نکرده و از آن سو، بعضا افرادی بوده اند که اگرچه به برخی ظواهر هم عمل نکردند صرفابه خاطر اخلاق نیک سعادت مند شدند.

وی افزود: خوش اخلاقی یکی از مهم ترین ویژگی های انسان است که ارتباط چندانی به شرایط زندگی ندارد؛ چه بسیار کسانی که وضع مالی خوبی دارند اما بداخلاقند و چه بسیار افرادی که هزار مشکل دارند ولی دل شاد و روحیه خوبی دارند.

یادگار امام با بیان اینکه اخلاق یک ودیعه الهی و رمز نجات است، گفت: نکته مهم اینکه این اخلاق را چه کسی می تواند در جامعه نهادینه کند؟ در پاسخ باید گفت، تنها زن است که این توانایی را دارد؛ کانون جامعه ما و هر جامعه دیگری خانواده است و محور اصلی هر خانواده ای هم مادر است.

وی با اشاره به روز مادر و زن گفت: امروز روزی است که اگر زن های جامعه به این زیور آراسته و متخلّق شوند، آن گاه تمام جامعه دستخوش تغییر می شود. حرکت جامعه به سمت سعادت، جز از مسیر سعادتمندی زنان و اخلاق مداری مادران محقق نمی شود و تحکیم اخلاق در جامعه و خانه جز توسط مادر و زن امکان پذیر نیست.

سیدحسن خمینی همچنین با اشاره به اینکه همه آرامش منزل امام ناشی از وجود همسر امام بود، گفت: این مادر داغدار ابتدا در دوره حیات امام داغ یک فرزند خود را دید و فرزند رشیدش قبل از 50 سالگی به شهادت رسید و بعدا نیز داغ فرزند دوم خود را باز هم پیش از از 50 سالگی دید، ولی با وجود این، محوریت خانه از اخلاق ایشان خالی نشد و توفیقات امام همه وامدار محوریتی بود که همسر ایشان به عنوان کانون التفات و اخلاق در فضای خانه امام جاری کرده بودند.

وی در پایان گفت:  گمشده جامعه ما که همه امور از آن جاری می شود، «فرهنگ» است و محور اساسی فرهنگ نیز شعار نیست، بلکه «اخلاق» است؛ باید دلهایمان را بشوییم و خوش اخلاق باشیم. نباید کینه و حسد داشته باشیم و باید لبخند را با دیگران شریک باشیم. مردم باید زمانی که به ما می رسند از ما احساس آرامش کنند؛ باید همواره خیرخواه همدیگر باشیم و این ها در جامعه محقق نمی شوند مگر اینکه مادران در جامعه کانون و محور اخلاق باشند.

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین