Friday 19 April 2024| ۱۰: ۳۸ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
تجدید میثاق معاونان و مدیران کل سازمان منابع طبیعی کشور با آرمان های امام خمینی(س)


 معاونان و مدیران کل سازمان منابع طبیعی کشور با آرمان های امام خمینی(س) تجدید میثاق کردند. شرکت کنندگان در این مراسم با اهدای تاج گل و قرائت زیارت نامه یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشتند.

خلیل آقایی  در حاشیه مراسم تجدید میثاق کارکنان و مدیران سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با آرمان های امام راحل در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س)  اظهار داشت: در سالجاری 200 میلیون دلار به دستور مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی در اختیار این سازمان برای جنگل کاری، توسعه پوشش گیاهی و اجرای طرح های آبخیزداری اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه طرح های آبخیزداری در 684 نقطه کشور اجرا شده است، افزود: این طرح ها با 90 درصد رشد فیزیکی در650 حوزه و 350 شهرستان انجام شده است.

آقایی یادآور شد: طرح های آبخیزداری با هدف جلوگیری از سیل و هدر رفت آب، گسترش پوشش گیاهی، بهبود شرایط اکولوژیکی، ارتقای وضعیت معیشت آبخیزنشینان و تغذیه سفره های آب زیرزمینی اجرا شده است.

وی به رضایتمندی مردم در مناطق محروم کشور از اجرای طرح های آبخیزداری اشاره کرد و گفت: مردم در چشمه ها، قنات ها و چاه های آب مناطق خود به عینه اثرات اجرای طرح های آبخیزداری را احساس می کنند.

احمد طاهری نیز در ادامه اظهار داشت: چهار طرح دیگر نیز که در اثر برودت هوا باقی مانده است، با اعتبار 35 میلیارد ریال تا پایان فرودین ماه سال 98 در مناطق مختلف استان تهران به بهره برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: اجرای طرح های آبخیزداری باعث جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از سیلاب، تغذیه سفره های زیرزمینی و احیای چاه های آب و زنده شدن قنات ها می شود.

طاهری با اشاره به اینکه 40 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در سال آتی به طرح های جنگل کاری و صیانت از اراضی ملی اختصاص یافته است، اظهار داشت: امسال یک هزار و 640 هکتار از اراضی استان در جهت بیابان زدایی و جلوگیری از ریزگردها جنگل کاری شد.

وی ادامه داد: همچنین 250 هزار اصله نهال نیز امسال در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در استان تهران توزیع و غرص خواهد شد.

طاهری در ادامه به مهمترین اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اشاره کرد و افزود: طرح کاداستر( اصلاح هندسی) و تثبیت مالکیت اراضی ملی در 985 هزار هکتار از زمین های استان تهران انجام شده است و سند تک برگی صادر می گردد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین