Tuesday 19 March 2024| ۱۲: ۳۵ - سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کد خبر: ۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
مراسم آخرین شب جمعه سال با حضور بیت مکرم حضرت امام، خانواده شهدا، شخصیت های سیاسی و اقشار مختلف مردم، شب گذشته (پنجشنبه 23 اسفند 97) در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد.
رستگاری: امام خمینی(س) یکی از مصادیق شجره طیبه است/ بیت امام حقیقتا امید اسلام، انقلاب، امام و امت هستند

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س)، حجت الاسلام و المسلمین محمود رستگاری در این مراسم، با اشاره به سالگرد درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی(ره)، گفت: این مراسم به منظور تجلیل از مردی است که زوایای شخصیتش موجب شده پس از امام از چهره های ماندگار در تاریخ نهضت عظیم انقلاب اسلامی همواره می درخشد.

رستگاری در خصوص ابعاد شخصیتی حاج سید احمد آقا خمینی، افزود: او شخصیتی عالم، مدیر، مدبر، مجاهد، مرید امام، در کنار امام و یار با وفای امام بود که در راه مراد، مقتدا، مرجع و پدر بزرگوارش از هیچ حرکت، اقدام و ایثاری دریغ و درنگ نکرد. او پروانه وار اطراف شمع وجود پدر بزرگوارش سنگ تمام گذاشت و حقیقت اخلاص و صفای خود را نشان داد. میزان اعتماد امام نسبت به این فرزند خادم و صبور را نیز باید در صفحات صحیفه امام و نامه های آن پدر پیر به این فرزند فرزانه پیگیری کرد.

وی با تأکید بر اینکه امام خمینی(س) یکی از مصادیق شجره طیبه است، تصریح کرد: امروز ما می بینیم از این جدّ و پدر و مادی شایسته فرزندانی فاضل، عالم، مجاهد، مجتهد و مدرس حوزه علمیه قم و نجف یعنی حاج سید حسن آقا و دو برادر گرامیشان سید یاسر و سید علی خمینی بر جای مانده اند. این سه شخصیت بیت امام حقیقتا امید اسلام، انقلاب، امام و امت هستند. خدا رحمت کند آیت الله هاشمی رفسنجانی را که بر این باور بود که باید بیت و یادگاران امام تجلیل شود و این در رحمت، جهاد، اجتهاد و فقه پویا باید روی نسل های آینده باز باشد؛ اگر بخواهیم انقلاب ما به آرمان های خود دست یابد.

سخنران مراسم شب جمعه آخر سال حرم مطهر امام خمینی اظهار داشت: روزهای پایانی اسفند و در آستانه فروردین و بهار طبیعت دو نکته را باید توجه کرد. نکته اول اینکه کارنامه خود در سال گذشته را مرور کنیم. امامی که مفسّر، مبیّن و مجری قرآن است و حق بزرگی بر همه مسلمانان دارد می طلبد که مراسم ختم فرزندش معطر به عطر قرآن باشد. در سوره فاطر خداوند از زبان دوزخیان می فرماید که ناله و زجه می زنند و می گویند خدایا ما را به دنیا برگردان تا گذشته زشت خود را جبران کنیم و عمل صالح انجام دهیم و ندا می آید که آیا عمر ندادیم و هشدار دهندگانی نفرستادیم؟

وی گفت: شهید مطهری می گوید بهار فصلی است که زمین در شرایط تازه و جدیدی قرار می گیرد و مستعد می شود که بزرگترین موهبت الهی یعنی حیات به آن ارزانی شود. خداوند زمین خشک را با نسیم بهاری تازگی می بخشد. خداوند در سوره حدید هشدار می دهد که آیا وقت آن نرسیده که دل ها به واسطه خشیت از خدا بلرزد و در گناه نیفتد. مثل پیروان موسی(ع) و عیسی(ع) نباشید که از حقایق و معارف فاصله گرفتند و آلوده به گناه شدند.

رستگاری با تأکید بر اینکه گناه قصاوت قلب می آورد، ادامه داد: گناه فقط ترک عبادات و نادیده گرفتن فضائل اخلاقی و آلوده شدن به رذائل اخلاقی نیست. من به جرأت می گویم که اگر کسی مردم را به این نظام و انقلاب و نهضت که بنیانگذارش این مرد بی بدیل و بی نظیر در تاریخ معاصر ما است، ناامید کند بالاترین گناه است. امروز یک عده به جان این انقلاب افتاده اند. بیرونی ها به کنار، امام ببینید خودی ها در خطاب ها و جمع ها چه می گویند. این فسق و جور و ظلم است و موجب غضب الهی می شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ادعیه ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب ماه خدا و ماه بارش پی در پی رحمت الهی است. شهید مطهری می فرمود که ادعیه ماه رجب کوتاه ولی پر مغز و پر بار است. خدا می خواهد بندگانش از فرصت این ماه استفاده کنند. من بعد از امام زمان(عج) شخصیتی عارف تر، عالی تر، اهل سیر و سلوک و معرفت تر از امام خمینی(س) ندیدم و بنابراین امروز باید از میراث امام و شهدا حمایت کنیم.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین