Wednesday 21 April 2021| ۱۳: ۲۵ - چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کد خبر: ۱۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
تجربه نشان داده كه در همين سازمان تامين اجتماعي در دوره هاي گذشته برخي از طرح ها بدون سنجش و ايجاد زير ساخت ها از سوي مسئولان اعلام و پس از مدتي به فراموشي سپرده مي شده است.
عصر خبر؛ محمد نوروزي- سازمان تامين اجتماعي توانست دستور رئيس جمهور مبني بر پياده سازي نسخه الكترونيك در مهلت شش ماه را كه تا پايان آذر ماه بود پيش از پايان اين مهلت به اتمام رسانده و آن را اجرايي نمايد.

اين روزها اين سازمان پا را از اين نيز فراتر گذاشته و با اجراي طرح 3070 گام هاي جدي تري را در راستاي دولت الكترونيك برداشته است.هدف اين طرح تبدیل 30 خدمت حضوری به 30 خدمت غیرحضوری برای کاهش سالانه 70 میلیون از 96 میلیون مراجعه حضوری به تأمین اجتماعی اعلام شده است.

جاي خالي 'طرح سنجش رضايت مردم' در تامين اجتماعي

جاي دوري نرويم ،تجربه نشان داده كه در همين سازمان تامين اجتماعي در دوره هاي گذشته برخي از طرح ها بدون سنجش و ايجاد زير ساخت ها از سوي مسئولان اعلام و پس از مدتي به فراموشي سپرده مي شده است.اما اين بار دكتر سالاري مديرعامل سازمان تامين اجتماعي به صراحت اعلام كرده كه'زیرساخت لازم برای این موضوع محقق شده و اگر زیرساخت‌ها تکمیل نشده بود قطعا آن را اعلام نمی‌کردیم'.وي حتي با اعلام زمان گفته كه در بهمن بیش از 70 درصد مراجعات مردم به شعبات و کارگزاری‌های سازمان تأمین اجتماعی منتفی و غیرحضوری خواهد شد.

به نظر مي رسد پس از اجراي طرح 3070 ، معاونت فرهنگي و امور استان هاي سازمان تامين اجتماعي بايد در زمينه سنجش رضايت مردم از خدمات اين سازمان اقدامات ملموسي را در دستور كار قرار دهد. موضوعي كه حتي محمد شـریعتمداری وزير تعاون، كار ور فاه اجتماعي نيز بر پيش از اجراي اين طرح بر اجراي آن در سازمان تامين اجتماعي تاکیـد داشته و حتي خواستار سنجش فصلي ميزان رضايت نيز شده است.

هر چند كه از خواسته وزير كار مبني بر سنجش فصلي ميزان رضايت مردم از سازمان تامين اجتماعي بيش از يك سال گذشته است اما مي توان اين تاخير را به حساب رسيدگي به امور بيمه اي، درماني و ايجاد شرايط و زير ساخت هاي مناسب براي تحول بزرگ و نه جزئي  در چگونگي خدمات سازمان تامين اجتماعي و حجم سنگين كار در اين سازمان بزرگ و موثر كه به اندازه چند وزارت خانه مي باشد به حساب آورد. 

طبيعي است كه سـنجش رضایتمندی مردم از خدمــات سازمان تامین اجتماعــی كه خواست بيمه شدگان اين سازمان نيز هست بایـد بـه صـورت نظام منـد و علمي باشد،.سنجشي كه مي تواند نمره بيمه شدگان تامين اجتماعي به عملكرد 16 ماهه مديرعامل جوان و با انگيزه سازمان تامين اجتماعي و تيم مديريتي وي قلمداد شود. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین