Saturday 27 April 2024| ۰۳: ۰۰ - شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
استاندار خوزستان: جوانان باید آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس را بشناسند

 استاندار خوزستان گفت: باید کشور را به دست جوانانی بسپاریم که اصول و آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس را به‌خوبی بشناسند و ازاین‌رو نباید از تقویت ارتباط بین نسلی غافل شد.

به گزارش خبرنگار آستان،  صادق خلیلیان اظهار کرد: بی‌شک حماسه بزرگی در کشور رخ داده است چون بعد از ۲۰۰ سال درگیر جنگ تحمیلی شدیم اما به اندازه یک سانتیمتر از خاک ایران توسط دشمن غصب نشد.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس نباید در یک هفته در سال خلاصه شود، افزود: هفته دفاع مقدس باید باعث تقویت فرهنگ جهاد و شهادت شود؛ بنابراین فرهنگی را احیا می‌کنیم و پاس می‌داریم تا اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران حفظ شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: هر انقلابی بر اساس اصول و آرمان‌هایی شکل می‌گیرد که آن اصول و آرمان‌ها اگر پایدار بماند، آن انقلاب تداوم خواهد داشت یعنی عوامل شکل‌گیری انقلاب و اصولی که بر اساس آن انقلاب به رهبری امام راحل شکل گرفته باید حفظ شوند که یک اصل در تداوم تمدن‌هاست.

خلیلیان ادامه داد: اگر از آن فرهنگ و نقشه راه اوایل انقلاب دور شویم، قطعاً ممکن است به یک نوع از درون خالی شدن (تهی شدن از محتوا) برسیم که شاید هدف دشمنان ایران باشد که در این راستا مقام معظم رهبری نیز تأکید داشتند که محتوای نظام باید حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دو نوبت آرمان‌های انقلاب را در چارچوب تفکرات معمار انقلاب تبیین و تفسیر کرده است، یادآور شد: اینکه بخواهند امام و مبانی اصلی انقلاب و نظام را به شکل غیرواقعی تفسیر کنند، درست نیست و باید از این کار جلوگیری کنیم که یکی از این راهکارها موضوع حفظ آثار دفاع مقدس و پرداختن به نشر آن است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اقدامات در این راستا باید دارای ظرافت‌های خاص خود باشد، گفت: حفظ اصول برای سپردن به تاریخ نیست بلکه برای این است که آن را به صحنه بیاوریم و در اجرا آنچه را که تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری می‌کنیم بر پایه ارزش‌های انقلاب پایه‌گذاری شده باشد.

خلیلیان با تأکید بر اینکه نمی‌توان دفاع مقدس را جدای از انقلاب اسلامی دانست، ادامه داد: از زمان جنگ تحمیلی بیش از ۳۰ سال گذشته ولی در ابعاد مختلف کشور آن حقی را که شایسته دفاع مقدس بوده است به‌جا نیاوردیم.

وی با اشاره به لزوم حفظ دفاع مقدس در طول یک سال و نشر ارزش‌های آن یادآور شد: ایران با تمام دنیای استکباری و امپریالیسم جهانی جنگید چون صدام یک مزدوری بیش نبود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه نوع طراحی برنامه‌های دفاع مقدس از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: باید در تبیین نقش دفاع مقدس و ارتباط آن با انقلاب اسلامی و تأثیرگذاری آن بر نحوه اداره کشور خیلی کار شود؛ در این زمینه نباید به یک هفته اکتفا کرد.

خلیلیان با تأکید بر ارتباط بین نسلی بیان کرد: باید کشور را به دست جوانانی بسپاریم که اصول و آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس را به‌خوبی بشناسند و ازاین‌رو نباید از تقویت ارتباط بین نسلی غافل شد.

وی با اشاره به اینکه حضور سه میلیون نفری در مناطق عملیاتی خوزستان خودش گردشگری مذهبی محسوب می‌شود، اظهار کرد: پیوند بین فرهنگی، اقدامات اقتصادی، نحوه مدیریت کشور و نحوه گرامیداشت دفاع مقدس از اهمیت بالایی برخوردار است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: