Thursday 18 April 2024| ۱۰: ۴۹ - پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
اكبر افتخاري كه اصفهاني است و عضو حزب اعتدال و توسعه كه از قضاي روزگار وي نيز اصفهاني است.
از مسولان وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي و صندوق بازنشستگي دولت مردمي درخواست مي شود در خصوص ميزان هزينه ها و سود آوري و نحوه آن براي صندوق بازنشستگي كشوري و همين طور از مديران، پيمانكاران و مشاوران پروژه آزاد راه شرق سپاهان، به عموم مردم به خصوص بازنشستگان محترم كشوري گزارشي مكتوب ارائه شود.

آزاد راه شرق سپاهان در آذر ماه سال 1394 و در زمان مدير عاملي محمود اسلاميان كه اصفهاني است در صندوق بازنشستگي كشوري تاسيس شد.

محمود اسلاميان با حكم علي ربيعي وزير كار دولت حسن روحاني ، مدير عامل صندوق بازنشستگي كشوري شد.وي در دولتهاي سازندگي و اصلاحات رييس اتاق بازرگاني استان اصفهان، مدير عامل مجتمع فولاد مباركه مدير عامل ذوب آهن اصفهان و برخي مشاغل ديگر بوده است و در حوزه هاي اقتصادي و صنعت فولاد فعاليت داشته است.

گفته مي شود آزاد راه سپاهان از کیلومتر ۳۰ آزادراه اصفهان – نطنز – کاشان شروع و به طول ۹۳ کیلومتر به سمت شرق ادامه می یابد. این کنارگذر جاده اصفهان اردستان را قطع و با عبور به سمت بزرگراه اصفهان – نایین در غرب و سپس منطقه باغ رضوان به سمت جنوب می رود، سپس با عبور از کنارِ شهر جدید بهارستان و گردنه لاشتر به بزرگراه (آزادراه) اصفهان – شیراز متصل می شود و با راه اندازی و استفاده از این مسیر (کنارگذر شرقی)، استان های جنوبی و همچنین بخش جنوبی استان اصفهان ۵۰ کیلومتر به تهران نزدیکتر می شوند و ترافيك اصفهان كاهش مي يابد.


عباس هاديان67 ساله مدير عامل و نايب رئيس هيات مديره، احسان موسوي محولاتي رئيس هيات مديره و عرفان مرداني قهفرخي عضو هيات مديره شركت آزاد راه شرق سپاهان هستند.در خرداد ماه سال جاري عرفان مرداني با حكم شريعتمداري وزير وقت كار به عنوان مدير كل دفتر نظارت و ارزيابي معاونت اقتصادي وزارت كار منصوب شد.
 
همچنين گفته مي شود عرفان مرداني عضو شواري مركزي سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی است كه يك حزب اصلاح طلب بوده و در اصفهان واقع شده است در اين خصوص بايد از وزير كار درخواست كرد كه از جوانان پاكدست ،انقلابي و كارآمد كه معتقد به گفتمان دولت مردمي هستند به جاي افراد سياسي در وزارت كار استفاده شود چرا كه فقط نگاه سياسي در انتصاب ها درست نيست.

شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا از زیر مجموعه های صندوق بازنشستگی کشوری که وظیفه شناسایی نقاط بهینه سرمایه گذاری برای صندوق بازنشستگی را دارد با بررسی هایی که انجام داد پروژه آزاد راهی شرق سپاهان را سود آور تشخیص داده و با ایجاد شرکت آزاد راه شرق سپاهان به صورت رسمی در این پروژه ورود کرد'.اين ها اظهارات هاديان مدير عامل شركت آزاد راه شرق سپاهان است.ما نمي دانيم اما معاونت اقتصادي وزارت كار و كارشناسان بايد در اين باره كه پروژه مذكور براي صندوق بازنشستگي كشوري سود آور بوده يا خير اظهار نظر كند.

گفته مي شود  این پروژه در سال‌ ۹۱ توسط شرکتی دیگر شروع شده بود اما در ادامه بنا به دلایلی وزارت راه با آن شرکت قطع همکاری کرده و در سال ۹۵ این پروژه به صورت رسمی به آتیه صبا واگذار شد.

با توجه به اين كه اینکه مدت زمان قرار داد این پروژه ۲ سال در نظر گرفته شده بود ، از سال ۹۵ تا سال ۹۷ کار با سرعت بسیار کمی پیش رفت. 

مدير عامل شركت آزاد راه شرق سپاهان در گفتگويي با يكي از رسانه ها مي گويد: پس از انتصاب دکتر شریعتمداری(در وزارت كار) و با حمایت ایشان مجوز ها اخذ شد و پس از آن نیز بودجه لازم برای اجرای این پروژه تامین نشده بود تا اینکه در دی ماه ۱۳۹۸ با تغییرات مدیریتی در صندوق بازنشستگی کشوری کار با جدیت بیشتری دنبال شد و من هم با توجه به تجربیاتی که در گذشته داشتم به این پروژه دعوت شدم.

منظور آقاي هاديان از تغييرات مديريتي در بهمن ماه سال 98، انتصاب آقاي اكبر افتخاري به عنوان مدير عامل صندوق بازنشستگي كشوري است .فردي كه از قضاي روزگار وي نيز متولد اصفهان است!سوالي كه پيش مي آيد اين است كه چرا مدير عامل وقت پيش از آقاي افتخاري با توجه به ادعاي سودآور بودن پروژه،منابع مالي آن را تامين نمي كرد؟مگر مديران صندوق كشوري و آتيه صبا به دنبال ايجاد سود براي اين صندوق نبوده اند؟

اكبر افتخاري كه اصفهاني است و عضو حزب اعتدال و توسعه كه از قضاي روزگار وي نيز اصفهاني است.
 
هر چند پروژه ملی آزادراه شرق سپاهان در آبان ماه سال 99 توسط حسن روحانی، رئیس جمهور وقت از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید اما يك ماه بعد از آن و در آذر ماه سال 99 مدیرعامل شرکت آزادراه شرق سپاهان در جلسه اي با اكبر افتخاري مدير عامل وقت صندوق بازنشستگي كشوري با اشاره بر لزوم توجه و تمرکز ویژه بر اتمام باقی مانده کار این پروژه تلويحا اظهار كرد كه اين پروژه به يهره برداري كامل نرسيده است.

گفته شده برای احداث این آزاد راه یک میلیون متر مکعب خاکبرداری، هشت میلیون مترمکعب خاکریزی، ۱۶۵ هزار تن بتن ریزی، 6 هزار تن آرماتوربندي، 4 هزار تن عمليات فولادي سنگين، ۷۰۰ هزار تن آسفالت انجام و حدود ۱۸هزار میلیارد ریال هم هزینه شده است.منتظر گزارش مسئولان در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و صندوق بازنشستگي كشوري هستيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین