کد خبر: ۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱

سازمان محیط زیست برای ایفای نقش پایلوت در نظام سلامت اداری آمادگی خود را اعلام کرد.

به گزارش شبکه مجازی آستان رییس سازمان محیط زیست با اشاره به نقش این سازمان در نظام سلامت اداری گفت:به عنوان دستگاهی نمونه و پایلوت برای نظام سلامت اداری آمادگی خود را اعلام می کنیم.

دکتر معصومه ابتکار در گردهمایی مدیران ستادی و استانی این سازمان با اشاره به برنامه ششم توسعه ادامه داد:در این زمینه چند سند بالادستی در سطح ملی مانند سیاست های کلی نظام، قانون برنامه ششم توسعه و سند چشم انداز داریم.همچنین معاون اول رئیس جمهوری برنامه های محیط زیستی را به سازمان ها ابلاغ کرد و این ابلاغ می تواند نقشه راه سیاست های کلی برای دولت در راستای حفظ محیط زیست باشد.

معاون رییس جمهور بیان کرد:سازمان حفاظت محیط زیست نیز مسئولیت تعیین شاخص ها، نقشه راه و تکلیف دستگاه ها را بر عهده دارد.به اعتقاد محققان جهانی ما بیشتر از ظرفیت کره زمین از آن بهره کشی کرده ایم، اکنون توان زیستی جهان کاهش یافته است و برای جبران یک سال استفاده از منابع، به یک سال و نیم زمان نیاز دارد. به عبارتی در هر یک سال، شش ماه عقب است که با ادامه این روند دنیا رو به نابودی خواهد رفت.

ابتکار با اشاره به این موضوع که تعادل زمین را بر هم زده ایم و شرایط کشورمان از متوسط جهانی حادتر شده است افزود:با توجه به برهم زدن تعادل زمین و شرایط نامساعد متوسط جهانی امید است با بهره مندی از اسناد بالادستی بتوانیم مشکلات را مرتفع کنیم.

معاون رییس جمهور با اشاره به بخش فرابخشی برنامه ششم توسعه که هماهنگی و همخوانی زیادی با محورهای 15 گانه مقام معظم رهبری دارد تصریح کرد:محورهای 15 گانه به عنوان نقشه راه و سیاست های کلی در طول برنامه ششم مد نظر است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در برنامه ششم توسعه به خوبی قابل مشاهده خواهد بود .از این رو تلاش خواهیم کرد تا بین سند ملی و جهانی همخوانی ایجاد کنیم تا به پروژه های اجرایی دست یابیم.

ابتکار در پایان این برنامه افزود:سازمان محیط زیست یک سازمان حاکمیتی است که بر فرآیندها و قوانین محیط زیست نظارت دارد. بنابراین مسئولیت خطیری را به عهده دارد و باید از سلامت اداری ویژه ای برخوردار باشد.از این رو چنانچه این فرآیندها سالم سازی شود تاثیرات زیادی به لحاظ بهداشتی،سلامت،اقتصادی و اجتماعی برای جامعه خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین