کد خبر: ۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
ایران برنامه حفاظت زاگرس مرکزی را از برنامه عمران سازمان ملل(UNDP) تحویل گرفت.

به گزارش خبرنگار شبکه مجازی آستان برنامه حفاظت زاگرس مرکزی 10 سال پیش با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران اجرا شد و تا پایان سال 2016 به نتیجه قعطی می رسد.

گری لوئیس نماینده سازمان ملل در ایران در خصوص امضای تفاهم نامه تحویل این پروژه از سازمان ملل به دولت ایران در سازمان محیط زیست گفت: سازمان ملل این سابقه ده ساله در اجرای این پروژه را موفقیت زیادی به حساب می آورد.از این رو نقش سازمان ملل برای اعضا و کشورهای عضو این است که راهکارها و راحل هایی برای مقابله با چالش های توسعه ای پیدا کند.

نماینده سازمان ملل در ایران در ادامه افزود:سازمان ملل زمانی این برنامه و پروژه را به ایران تحویل داده است که نشانه های موفقیت و پیشرفت را از سوی دولت ایران دیده است بنابراین در خصوص حضور سازمان ملل در این پروژه نیازی احساس نمی شود.

لوئیس با بیان چالش های جدی در حوزه محیط زیست در دنیا عنوان کرد:امروزه در دنیا با چالش ها و بحران های محیط زیستی زیادی رو به رو هستیم و بیشتر به همین علت است که حفاظت از منابع طبیعی اهمیت زیادی دارد.

وی با تاکید بر این موضوع که منطقه زاگرس 50 درصد آب کشور را تولید می کند ادامه داد:آب به عنوان یک منبع مرکز هر نوع فعالیتی به شمار می رود و به دلیل اینکه زاگرس 50 درصد آب کشور را تولید می کند برج آب ایران نامیده می شود که حفاظت از آن حائز اهمیت است.

گری لوئیس بیان داشت:همکاری سازمان ملل با ایران در این برنامه برای اجرای پروژه های پایلوتی و تدوین برنامه ها به دستورالعمل هایی ختم شد که حفاظت از این عرصه با اهمیت تر جلوه کرد. بنابراین از نگاه سازمان ملل این فرآیند در این برنامه به پایان نمی رسد و به 4 استاندار و سه بدنه دولتی تحویل داده می شود که از این به بعد مسئولیت آن به عهده آنها خواهد بود.

گفتنی است استاندارهای چهار محال و بختیاری،کهگیلویه و بویراحمد،اصفهان و فارس این پروژه را تحویل گرفتند و امید است که این فرآیند بومی سازی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: