Thursday 25 April 2024| ۱۶: ۲۴ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
فرمانده نیروی زمینی ارتش:
دشمنان ایران اسلامی نیز با رصد این مراسم باشکوه، اگر خیال خامی جهت تعدی به این کشور در سر داشته باشند، با پاسخ کوبنده‌ای از جانب سربازان ولایت مدار انقلاب اسلامی مواجه خواهند شد.
رژه روز ارتش تریبونی جهت نمایش صلابت ایران اسلامی است

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، در حاشیه‌ی مراسم تجدید میثاق فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های والای امام راحل(س) در گفت و گو با خبرنگار آستان ضمن تبریک سالروز حماسه آفرینی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: رژه 29 فروردین سربازان ارتش، در حقیقت تریبونی است تا اقتدار، صلابت و توانمندی یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران را در سراسر کشور اسلامی به منصه ی ظهور و بروز برساند تا مردم میهن اسلامی با مشاهده‌ی این توانمندی‌ها، دلشان قرص شود که فرزندان این مرزو بوم آماده‌ی دفاع از میهن اسلامی هستند.

امیرپوردستان ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی نیز با رصد این مراسم باشکوه، اگر خیال خامی جهت تعدی به این کشور در سر داشته باشند، با پاسخ کوبنده‌ای از جانب سربازان ولایت مدار انقلاب اسلامی مواجه خواهند شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به طور قطع، در رژه‌ی روز ارتش، بخشی از دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های دفاعی، زمینی، دریایی و هوایی به نمایش گذاشته می‌شود.
وی ادامه داد: در رژه روز ارتش، بخشی از دستاوردهای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی نیز مانند خودروی 6 در 6 کیان، تانک تیام، سلاح‌های تک تیرانداز و خودروهای رباتیک که در روز 25 فروردین رونمایی شد، شرکت داده خواهد شد.

پور دستان با اشاره به سفری که وزیر دفاع به روسیه داشت، تصریح کرد: در این سفر، دستور خرید تانک تی 90 که مورد درخواست نیروی زمینی ارتش بود، صادر شد، علاوه بر آن، تانک کرار نیز در مجموعه‌ی صنایع دفاع ساخته خواهد شد که یکی از موضوعات مذاکره‌ی مسئولان وزارت دفاع با همتایان روسی خود بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه، به یکی از ماموریت‌هایی نیروی زمینی ارتش مبنی بر شرکت در ماموریت‌های مستشاری در کنار سپاه قدس اشاره کرد و افزود: در این ماموریت‌ها، وظیفه‌ی اصلی بر عهده‌ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و نیروی زمینی نیز در کنار آن‌ها انجام وظیفه می‌کند.

وی تاکید کرد: در ماموریت‌های مستشاری، مانند ماموریت‌های حافظ صلح امکان دارد یگان تلفاتی را متحمل شود، یگان‌هایی که در این ماموریت شرکت کرده بودند توانستند مسئولیت و رشادتشان را به خوبی به اثبات برسانند.

پوردستان در خصوص ماموریت‌های مستشاری گفت: این ماموریت، توافقی است که در پی معاهده‌ای که بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای سوریه و عراق بسته شده، حاصل شده است و طی آن اگر این دو کشور احساس نیاز کنند به طور قطع یگان‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با هر ظرفیتی که این کشورها بخواهند در کنار آنها خواند بود و کمک می‌کنند.

وی در خصوص همکاری ارتش و سپاه در عملیات برون مرزی که قبل از این هم متداول بوده است، تصریح کرد: امروز شاهدیم دلاورمردان ایران اسلامی در عراق و سوریه حضور فعال دارند و تا زمانی که به حضور آنها نیاز داشته باشند نیز از خدماتشان استفاده می‌شود.

این مقام مسئول در رابطه با پرواز بالگردهای هوانیروز ، اظهار کرد: رژه ی هوایی یکی از برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت روز ارتش است که طی آن جنگنده‌های تیزپرواز نیروی هوایی و بالگردهای هوانیروز رژه خواهند رفت و در روز 29 فروردین، در جوار حرم مطهر امام راحل(س) 60 فروند بالگرد را در انواع مختلف را پیش بینی کرده‌ایم تا این رژه‌ی با شکوه را انجام دهند.

منبع :آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: