کد خبر: ۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
با توجه به این نگاه عمیق قرآن به زندگی انسانها ، به میزان عمل به آموزه‌ها و دستورهای قرآن موفقیت در زندگی بیشتر شده و ازسویی به همان میزان فاصله از قرآن خسران و تباهی را نتیجه خواهد داد.
به گزارش آستان رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران از تشکیل کارگروه قرآنی در ستاد سمن ها ی شهر تهران خبر داد.
 
الهه راستگو رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران در همایش تجلیل از کارشناسان موسسات و مراکز قرآنی شهر تهران  که پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین ناصحی عضوکمیسیون اجتماعی و فرهنگی شهر تهران، مدیر آموزش دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی و مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی و مردمی استان تهران  در سالن همایش ستاد سمن ها برگزار شد ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب به اهمیت نقش قرآن  در زندگی انسانها پرداخت و اظهار داشت: قطعا دستیابی به زندگی سعادتمندانه در پرتو علم به دستورها و رهنمودهای قرآنی عملی تر بوده چراکه درست زیستن  مهمترین پیام این کتاب آسمانی به بشریت است.

وی به جامعیت نگاه قرآن بر تمامی ابعاد  زندگی فردی،اجتماعی، دنیوی و اخروی انسان اشاره کرد و افزود: با توجه به این نگاه عمیق قرآن به زندگی انسانها ، به میزان عمل به آموزه‌ها و دستورهای قرآن موفقیت  در زندگی بیشتر شده و ازسویی  به همان میزان فاصله از قرآن خسران و تباهی را نتیجه خواهد داد.

 رییس کمیته مشارکتهای مردمی شورای اسلامی شهر تهران  در ادامه قرآن را هدی للمتقین خواند و گفت: عمل به مفاهیم و آموزه های قرآنی سعادت همه جانبه را برای عاملین به آن در پی خواهد داشت آنچنان که پیامبر اکرم (ص) نیز  زندگی قرآنی را رعایت مقررات، عدالت،احسان و صفا دانسته و می فرمایند اطمینان خاطر، آسایش و از سویی سعادت ابدی و جاودانه  برای عاملین به قرآن حتمی است.
راستگو در ادامه افزود: براساس همین  اهمیت به قرآن است که برگزاری اردو ها ، مسابقات فصلی و مستمر قرآنی و توسعه مراکز و موسسات فعال در این عرصه تاکید می شود چراکه تاثیر حفظ و تفسیر قرآن بر جذب جوانان  به فعالیتهای دینی  و دستیابی آنان به نقشه صحیح  راه زندگی انکارنشدنی است.

وی با تاکید بر لزوم کیفیت بخشی برنامه های قرآنی و توجه ویژه مسئولین به فعالین این عرصه افزود:  اگرچه انجام فعالیتهای فرآنی در ردیف مردمی و خودجوش ترین برنامه هاست اما فقدان سیاستگذاری های صحیح و محوریت یافتن نگاه داوطلبانه امروز مانع از حضور مستمر نخبگان قرآنی در اینگونه برنامه ها شده چراکه نه تنها  از هیچ تضمین شغلی  برخوردار نیستند که حتی حداقل ها نیز برای آنان فراهم نشده است.

لزوم همگرایی و  هماهنگی بیشتر دستگاه‌های مسئول در فعالیتهای قرآنی

  عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تاکید بر همگرایی و هماهنگی دستگاه‌های مسئول دراین زمینه اظهار داشت: اگرچه  باتوجه به هجمه فرهنگی و هزینه های گزاف  دشمن،توسعه فعالیتهای قرآنی همواره مورد تاکید بوده اما در این توسعه باید از بسیاری از موازی کاری ها پرهیز شود.

راستگو در ادامه به بیانات امام راحل (ره) مبنی بر واگذاری کار به مردم اشاره کرد و افزود: باتوجه به ماهیت داوطلبانه و مردمی سازمانهای مردم نهاد و برخورداری موسسات قرآنی از این ویژگی، ستاد سمن ها درصدد است کارگروهی با این نام جهت توسعه برنامه های قرآنی ایجادکند .

وی  درپایان ضمن فراخوانی از سازمانها و موسسات قرآنی جهت عضویت در این کارگروه گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی قطعا  حضور موسسات مردم نهاد قرآنی در دستیابی به این مهم موثر خواهد بود.
گفتنی است در پایان از 110 کارشناس قرآنی فعال شهر تهران تجلیل شد.

منیع:آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین