Tuesday 19 March 2024| ۰۸: ۵۳ - سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کد خبر: ۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
مجتهد شبستری با بیان این که اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه از درون مستحکم شده و وابستگی به خارج نداشته باشیم؛ گفت: باید داخل کشور به خودکفایی رسیده و صادرات خوبی را نیز داشته باشیم اگر وضع اقتصادی درست شود به این دلیل که ایران در دنیا مورد توجه است اقتدار بین المللی بیشتری را پیدا می‌کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: دادن پول نقد به دست مردم اقدام صحیحی نیست زیرا مشخص نمی‌شود که این پول چگونه هزینه خواهد شد در حال حاضر کیفیت پرداخت یارانه صحیح نیست.

به گزارش آستان به نقل از ایسنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز نهم شهریور در هفدهمین اجلاس سالانه بسیج اساتید همایش اقتصاد مقاومتی و جایگاه قدرت بین‌المللی ایران ، با تاکید بر تدریس سبک زندگی اسلامی در دانشگاه‌ها تصریح کرد:  اساتید می‌توانند در فرصت‌های مناسب این مسائل را برای جوانان تبیین کنند و سبک زندگی اسلامی را به درستی برای آنان توضیح دهند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این که 10 تا 15 وظیفه برای دولت برای خروج از مشکلات اقتصادی در نظر گرفته شده است؛ تصریح کرد: اولین وظیفه دولت تصویب نرخ ارز است زیرا در حال حاضر یکی از مشکلات ما نوسان  قیمت ارز است که مشکلات زیادی را برای فعالان اقتصادی به وجود می آورد.

مجتهد شبستری با بیان این که باید از واردات بی رویه جلوگیری شود، گفت: محدود کردن واردات بی رویه و کالاهایی که در داخل کشور ساخته می‌شوند یکی دیگر از این اقدامات است. رهبر معظم انقلاب ضمن تبیین مسائل اقتصاد مقاومتی بر جلوگیری از ورود کالاهای خارجی به کشور تاکید داشتند.

وی با اشاره به قاچاق کالا به عنوان یکی دیگر از معضلات اظهار کرد: برخی از این کالاها با اینکه قاچاق هستند امحاء نمی‌شوند و دوباره در بازار عرضه می‌شوند که این موضوع برخلاف اقتصاد مقاومتی  است و مانند یک سم مهلک عمل می‌کند.

امام جمعه تبریز به حذف یارانه افراد متمکن به عنوان یکی دیگر از اقدامات دولت اشاره و خاطرنشان کرد: دولت اگر بودجه‌ای در اختیار دارد آن را به بخش تولید اختصاص دهد و کمک‌های خود را برای افراد بی بضاعت که درآمد کمی دارند محدود کند. 

مجتهد شبستری در خصوص یکی از مسائلی که بر ترویج و رونق تولید موثر است، گفت: اعطای تسهیلات بانکی به بنگاه‌های متوسط و یا کوچک می‌تواند مشکلات آنان را حل کند و همچنین کم کردن سود سپرده بانک‌ها که اخیرا اقداماتی برای آن انجام شده می‌تواند در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی مفید باشد؛ زمانی که سپرده بانک‌ها بالاست مردم ترجیح می‌دهند پول خود را بدون هیچ ریسکی در بانک‌ها سرمایهگذاری کنند.

وی  ادامه داد: این موضوع از نظر اقتصادی صحیح نبوده وشبهه شرعی نیز دارد و در حال حاضر که اسلامی شدن بانکها مطرح شده است باید به کم کردن سود سپرده‌ها به عنوان یکی از راه‌های بردن پول مردم به مسیر تولید توجه کنیم. 

امام جمعه تبریز با بیان این که استخراج معادن توسط دولت و فعالان اقتصادی صورت می گیرد، عنوان کرد: ایران دارای معادن فراوانی است، اما این معادن یا استخراج نشده و یا به صورت خام مانند نفت به فروش می‌رسد. رهبری سال اقدام و عمل را به دلیل این مسائل اعلام کردند. اما هنوز آثار ملموسی را مردم درک نمی‌کنند. رکود و تورم و بیکاری سه معضل بزرگ برای مردم است. 

مجتهد شبستری با بیان این که اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه از درون مستحکم شده و وابستگی به خارج نداشته باشیم؛ گفت: باید داخل کشور به خودکفایی رسیده و صادرات خوبی را نیز داشته باشیم اگر وضع اقتصادی درست شود به این دلیل که ایران در دنیا مورد توجه است اقتدار بین المللی بیشتری را پیدا می‌کند. 

وی اضافه کرد: در حال حاضر دوستان ایران برای اینکه ایران کشوری امن است، خوشحال شده و به آینده خود امیدوار می‌شوند و دشمنان که از راه جنگ اقتصادی به این کشور حمله کردند نیز با تحقق اقتصاد مقاومتی ناامید می شوند. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین