Thursday 28 March 2024| ۱۴: ۳۵ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
محققان با بررسی آب های اقیانوسی موفق به شناسایی نزدیک به 200 هزار ویروس مختلف شده‌اند. این در حالی است که در پژوهش های قبلی تنها 15 هزار ویروس شناسایی شده بود.
کشف 200 هزار ویروس در عمق اقیانوس ها

به گزارش آستان به نقل از یاهو نیوز، محققان با بررسی آب های اقیانوسی  موفق به شناسایی نزدیک به 200 هزار ویروس مختلف شده اند. این در حالی است که در پژوهش های قبلی تنها 15 هزار ویروس شناسایی شده بود. این بررسی منجر به پی بردن به اطلاعات تازه ای در مورد نحوه توزیع انواع ویروس ها در اکو سیستم اقیانوس ها شده است.

بسیاری از ویروس های کشف شده از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار بوده و به عنوان مثال فاقد سلول های مختلف بوده یا فرایندهای زیستی خود را به طور عادی انجام نمی دهند. از سوی دیگر باروری و تکثیر این ویروس ها نیز به شیوه های منحصر به فردی انجام می شود.

 
محققان می گویند ویژگی های ژنتیکی ویروس های یادشده نیز مشابه با سایر موجودات زنده شناسایی شده نیست و باید در مورد آنها تحقیقات مفصلی صورت بگیرد.

پژوهشگران دانشگاه اوهایو می گویند بین سال های 2009 تا 2013 تنها تعداد اندکی ویروس در آب های اقیانوس ها شناسایی شده بودند، اما فناوری های جدید کشف تعداد بیشتری از آنها را ممکن کرده است.

به گفته این محققان نحوه  جذب دی اکسید کربن توسط این ویروس ها در آب اهمیت زیادی دارد. از سوی دیگر باید توجه داشت که نیمی از اکسیژن مصرفی انسان ها حاصل فعالیت ریزموجودات دریایی است و لذا مطالعه عملکرد و تنوع آنها اهمیت زیادی دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین