Saturday 20 April 2024| ۱۷: ۰۸ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
وزیر آموزش و پرورش: فرهنگیان آموزه های امام راحل را ترویج دهند

 وزیر آموزش و پرورش گفت: فرهنگیان آموزه های امام خمینی(ره) را ترویج دهند و اجازه ندهند تا دانش آموزان از این رهنمودهای غنی فاصله گیرند.

به گزارش خبرنگار آستان، «سید محمد بطحایی»  در آئین تجدید میثاق فرهنگیان با آرمانهای امام راحل در حرم امام خمینی(ره) اظهار داشت: وقتی صحبت از سیره و زندگی امام خمینی(ره) به میان می آید، نقش معلمان برجسته می شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگیان باید بیش از گذشته آموزه های تربیتی و منش رفتاری امام (ره) را در حوزه های آموزشی و تربیتی مورد توجه قرار دهند، افزود: مسیر زندگی، صحبت ها، رهنمودها، نشستها و تصمیم گیری های امام راحل قبل و بعد از انقلاب مملو از آموزه های اخلاقی و ملاحظات اخلاقی است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: معلمان باید در برنامه ریزی های فرهنگی کشور برای نسل جدید این آموزه ها را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه آموزه های اخلاقی و آرای تربیتی امام راحل متاسفانه در سیستم آموزشی کشور آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است، عنوان کرد: متاسفانه نسل جدید کشور به دلایل مختلف در حال فاصله گرفتن از آموزه های غنی امام خمینی(ره) هستند.

بطحایی ادامه داد: امروز وظیفه تمامی فرهنگیان کشور است که با اتخاذ روش های مناسب و متناسب با مقتضیات سن کودکان و نوجوانان این آموزه ها را انتقال دهند.

وی اضافه کرد: نسل جدید کشور باید دلایل ماندگاری مکتب امام(ره)، مولفه های اخلاقی، نوع و مسیر زندگی ایشان را لمس و به خوبی درک کنند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: مولفه هایی که ما در کتابهای علوم تربیتی به نسل جوان کشور منتقل می کنیم در زندگی امام بزرگوار به صورت عملی وجود داشت.

وی با بیان اینکه ابهت و صلابت امام خمینی(ره) باید به جوانان آموزش داده شود، اظهار داشت: وسایل ارتباط جمعی و رسانه ها باید ابعاد زندگی امام راحل را به همه نشان دهند.

بطحایی گفت: معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش باید زمینه های مناسب برای آشنایی نسل جوان کشور با مولفه های تربیتی امام راحل در کلاس های درس ترویج دهد.

وی ادامه داد: صبوری، تحمل، اخلاق امام خمینی(ره) در مواجهه با دشمنانش باید به دانش آموزان و جوانان آموزش داده شود چرا که نسل امروز فقط در لابه لای کتاب ها و صفحات مجازی به دنبال آشنایی با امام راحل است.

بطحایی گفت: باید نهضت و تلاش جدی در معاونت تربیتی و سازمان پژوهش با همکاری مرکز نشر امام (ره) آغاز شود.



منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین