Thursday 25 April 2024| ۰۵: ۴۶ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) ویژه برنامه های 14 خردادماه را به مناسبت سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) تشریح کرد.
برنامه های سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اعلام شد

 دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) ویژه برنامه های 14 خردادماه را به مناسبت سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار آستان حجت الاسلام محمد علی انصاری  در دومین جلسه ستاد مرکزی سی امین بزرگداشت امام خمینی(ره) در حرم مطهر اظهار کرد: مراسم محوری ارتحال امام خمینی (ره) عصر 14 خردادماه، سه ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء در صحن مطهر امام راحل آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: 2 ساعت مراسم رسمی با بیانات مقام معظم رهبری ادامه خواهد داشت و یک ساعت مانده به وقت اذان مغرب و عشاء پایان می یابد.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: به طور احتمال روز عید فطر مصادف با مراسم محوری 14 خردادماه است که در اینصورت همچون گذشته نماز عید فطر در مصلی تهران برگزار و مراسم بزرگداشت امام (ره) بعدراز ظهر همان روز در حرم امام راحل برگزار می شود.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود حداقل 250 هزار نفر از سایر استان ها در این مراسم شرکت کنند که آمادگی پذیرایی از 300 هزار نفر نیز پیش بینی شده است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) گفت: مهمانهای خارجی ما از کشورهای اسلامی شامل سفرا، کارداران، طلاب و دانشجویان خارجی به طور خاص در مراسم بزرگداشت شرکت می کنند.

وی ادامه داد: بسته های غذایی نیز برای پذیرایی در این روز آماده شده و در بین مردم و زائران توزیع و ایستگاه های صلواتی نیز در این روز برپا می شود.

حجت الاسلام انصاری تامین امنیت مراسم امسال را بسیار مهم بیان کرد و گفت: از تمامی ارگان های امنیتی تقاضا دارم تا تمامی مسائل امنیتی را رعایت کنند و ویژه مسائل رفت و آمد مردم را تهیه تا مشکلی در صحن حرم ایجاد نشود.

وی ادامه داد: حجم وسیعی از زائران در این مراسم حضور می یابند که باید به خوبی رصد و پیگیری شود و به مسائل ترافیکی توجه ویژه ای شود تا مردم در این روز اذیت نشوند.

** انصاری: مکتب امام راحل بازتاب شود
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) در ادامه با بیان اینکه امام(ره) محصول ماه مبارک رمضان است، گفت: چشم، قلب، عمل و نیت پاک ایشان برگرفته از فرهنگ بزرگ قرآن است.

وی تصریح کرد: بازتاب مکتب امام راحل باید توجه بیشتری شود و در این سال حساس با توجه با این مکتب راستین است که از مشکلات عبور می کنیم.

حجت الاسلام انصاری در ادامه افزود: دشمنان از اتحاد ملت ایران می هراسند و ما هم باید این مهم را درک کنیم و اجاره شکاف در بدنه مردم بواسطه تحریم های آمریکا را ندهیم.

وی گفت: در سال انتخابات با همین روحیه اتحاد پیش برویم و در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم و بدانیم که اقتدار مردمی بزرگترین قدرت در مقابل دشمنان است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) افزود: جای تعجب است که مردم با از دست دادن تمام زندگی خود در حوادث طبیعی، تمامی نهادها و دستگاه ها در کنار یکدیگر ایستادند و بواسطه این هماهنگی ها بسیاری از مشکلات ما هموارتر شد.

وی در ادامه به برکات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ماه ضیافت و انس با خداوند فرصتی خاص که در طول سال تکرار شدنی نیست و لازم است تا از این فرصت ها استفاده لازم را ببریم.

حجت الاسلام انصاری تصریح کرد: ماه انس با فرشتگان نزدیک است و دریچه های کمال و رحمت خداوند در این ماه گشایش می یابد و اگر لحظه ای این برکات را درک کنیم در رسیدن به این مهم پیشی خواهیم گرفت.

وی یادآور شد: این برکات از پایه های جهاد اکبر محسوب می شوند و این فضایل انسانی از ارزش های مکتب امام خمینی(ره) نیز محسوب می شود.

دومین جلسه ستاد مرکزی سی امین بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) با حضور اعضای ستاد در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: