Friday 29 March 2024| ۱۲: ۵۱ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
وزیر علوم: جریان علمی کشور باید در مسیر تحقق آرمان های انقلاب حرکت کند


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جریان علمی باید در مسیر تحقق آرمان های انقلاب حرکت کند و بواسطه این مکتب است که در طول ٤٠ سال گذشته با تمام محدودیت ها و تحریم ها توانسته پله های علمی جهان را یکی پس از دیگری کسب کند.

به گزارش خبرنگار آستان، منصور غلامی در مراسم تجدید میثاق جامعه دانشگاهی کشور با آرمان های بلند امام راحل اظهار داشت: فرهیختگان، استادان، اندیشه ورزان و محققان کشور وظیفه مستمر و گسترده ای در حوزه توسعه علمی کشور دارند که باید در این راه به اهداف و آرمان های نظام اسلامی نیز توجه کنند.

وی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی کشور با اراده ای قوی پای آرمان های امام راحل و توسعه کشور ایستاده است، افزود: استادان دانشگاه ها به عنوان صاحبان تفکر و اندیشه تلاش خود را برای انتقال علم به نسل جوان کشور در طول ٤٠ سال گذشته به خوبی انجام داده است.

غلامی تاکید کرد: قشر دانشگاهی و فرهیخته کشور مانند علمای دینی باید در راستای رفع ظلم، کمک به مظلومان و مقابله با ظالمان حرکت کنند.

وی یادآور شد: فرهیختگان و اساتید دانشگاه ها برای تحقق آرمان های انقلاب باید در وهله اول خود در مسیر اهداف بلند نظام اسلامی قرار گیرند و سپس مردم و جوانان را به این راه هدایت کنند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه دشمنان با انواع توطئه ها، دسیسه ها و ابزارهای ارتباطی به دنبال کمرنگ کردن ارزش های انقلابی در دل مردم هستند، عنوان کرد: تلاش فرهیختگان جامعه در توسعه و بسط علم و دانش در میان مردم نقش برجسته ای در خنثی سازی توطئه های دشمنان دارد.

وی ادامه داد: خیزش علمی و فکری مردم علاوه بر تحول زندگی مادی آنان باعث شکل بخشیدن به تفکرات و نگاه آنان نیز می شود.

غلامی تغییر نسل کشور را یکی از فرآیندهای طبیعی جامعه دانست و یادآور شد: انتقال علوم نوین و روش های علمی به نسل جوان کشور وظیفه بزرگی است که بر عهده قشر فرهیخته و اندیشه وز جامعه است.

وی اضافه کرد:  پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دانشگاه و مراکز علمی که وظیفه تعلیم نیروهای جوان کشور را بر عهده دارند به سرعت توسعه و گسترش پیدا کردند.

وزیر علوم ابراز کرد: دلیل اصلی مقاومت مردم در مقابل زیاده خواهی های دشمنان و تحمل شرایط فعلی کشور توسعه علم و دانش در میان آنان است.

وی با اشاره به اینکه توسعه علمی کشور مرهون مجاهدت، تحقیق در علوم مختلف، به روز رسانی مراکز علمی کشور و حل مشکلات مردم از طریق روش های علمی توسط محققان و اساتید صورت پذیرفته است، تصریح کرد: آینده خوبی در انتظار جامعه علمی کشور است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین