Tuesday 23 April 2024| ۱۰: ۳۱ - سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: امام راحل به نقش مهم جوانان اعتقاد داشت

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س) قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی از همان روزهای شکل‌گیری انقلاب و سپس آغاز پیروزی این نهضت به نقش مهم جوانان به بهانه‌های مختلف اشاره، اعتقاد و باور داشت.

نصرالله لطفی قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در مراسم تجدید پیمان اعضاء و نمایندگان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که در آستانه ۱۲ مرداد سالروز تأسیس این نهاد در حرم امام راحل(ره) برگزار شد، اظهار داشت: برای تبیین اهمیت نقش‌آفرینی و عملکرد نهاد کهن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بقای نظام و انقلاب دینی و اسلامی باید اندیشه‌های ناب امام(ره) را به‌عنوان یک احیاگر یک کشور و جامعه مرور کنیم که با نگاه خود به آینده نهادها را یکی پس از دیگری تأسیس کرد.

وی با اشاره به تأسیس نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال ۵۹ چند نگاه و دیدگاه مهم امام در ایجاد نهادهای مختلف را یادآور شد و ادامه داد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی از همان روزهای شکل‌گیری انقلاب و سپس آغاز پیروزی این نهضت به نقش مهم جوانان به بهانه‌های مختلف اشاره، اعتقاد و باور داشت به‌طوری‌که در جمله معروف و تاریخی خود فرمود یاران انقلاب همان کودکان در گهواره هستند یعنی همین جوانانی که در دامن انقلاب رشد کرده و سبب سربلندی نظام شده‌اند که اوج آن در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و فتنه‌های مختلف محسوس بوده است.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان جملات امام و رهبری به رسالت و اهمیت تبلیغات اشاره‌ای کرد و افزود: دنیا بر روی تبلیغات می‌چرخد و اداره می‌شود و سلاح تبلیغات کاربردی بیشتر از میدان جنگ داشته که تمرکز و محور همه فعالیت‌های ما باید بر تبلیغات معطوف باشد که امیدوارم با هماهنگی و نظم در این عرصه تمام دسیسه‌های دشمن مثل گذشته خنثی شود.

لطفی با یادآوری نقش وحدت، انسجام، هماهنگی و هم‌افزایی در عرصه تبلیغات خاطرنشان کرد: امام و رهبری بارها فرمودند اگر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نداشتیم معلوم نبود چه ناهماهنگی و ناسازگاری در مدیریت مراکز و دستگاه‌ها پیش می‌آمد.

وی به چند کلیدواژه مهم و اساسی رهبری نسبت به این نهاد اشاره کرد و ابراز داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با وجود عضویت  همه مجموعه‌ها، نهادها، تشکل‌ها و ارگان‌های مردمی به‌عنوان یک مجموعه فراسازمانی و نهادی بی‌بدیل در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مطرح است.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقش اساسی امام، شهدا و مردم را درحرکت، پیروزی، تداوم و استمرار این نظام و انقلاب شکوهمند را تأکید کرد و بر اهمیت، جایگاه و ضرورت تبلیغات و هماهنگی و انسجام نیز در این زمینه اشاره کرد و گفت: آثار این راه‌پیمایی‌های باشکوه در مناسبت‌های مختلف به‌خوبی قابل‌مشاهده است که دشمن بهتر از هرکسی فهمیده این نظام دینی و انقلاب اسلامی از پشتوانه محکم و استوار مردم برخوردار است.

لطفی با اشاره به فتنه سال ۸۸ تصریح کرد: اگر در آن سال یک ارگان دولتی در برابر فتنه وارد می‌شد چه کسی جرئت ایستادگی در برابر مخالفت‌ها را داشت، برخی فکر می‌کنند بزرگداشت یک مناسبت و یا برگزاری یک راه‌پیمایی یا صدور بیانیه را هر نهادی می‌تواند عهده‌دار باشد درحالی‌که بسیاری به دنبال بهره‌برداری از یک تریبون هستند که در مواقع ضروری نمی‌توانند نقش لازم را ایفا کنند و این نهاد عمومی در فتنه سال ۸۸ با تمام حمایتی که برای براندازی نظام وجود داشت نقش خود را به‌خوبی ایفا کرد.

وی گریزی به نقش بارز آیت‌الله جنتی در رأس این شورا داشت که در آن سال در مقابل فشارها و مخالفت‌ها برای راه‌پیمایی مردم ایستاد و با شکل‌گیری راه‌پیمایی شهر به شهر  و حضور حماسی مردم در سال ۸۸ اغتشاشات و فتنه در هم پیچید.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اهمیت ایام و مناسبت‌های ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمن بیان کرد: بزرگداشت یاد امام راحل در ۱۴ خردادماه یکی دیگر از مناسبت‌های مهم است که با حضور گسترده مردم به‌طور باشکوه برگزار شد و علاوه بر آن در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها مراسم بزرگداشت برپا بود و نباید فراموش کنیم هیچ‌وقت این مناسبت‌های ملی تحت تأثیر هیچ مراسمی قرار نگیرد.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین