Thursday 25 April 2024| ۱۵: ۴۲ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
پیام تبریک روابط عمومی آستان مقدس امام خمینی(س) به مناسبت روز خبرنگار


بسمه تعالی

«مطبوعات بايد يك مدرسه سيار باشند تا مردم را از همه مسائل بخصوص مسائل روز آگاه نمايند، و به صورتى شايسته از انحرافات جلوگيرى كنند، و اگر كسى انحرافى ديد با آرامش در رفع آن بكوشد. بطور كلى مطبوعات بايد يك بنگاه هدايت باشند، يعنى به صورتى كه اگر دست مردم بيفتد مردم هدايت شوند، » -امام خمینی(س) ( صحيفه امام، ج‏۱۸، ص: ۶۲ )

بی شک رشد و ارتقاء جامعه وابسته به مولفه هایی است که در طول تاریخ براساس شرایط زمانی و مکانی متغیر بوده و برآیند این مولفه ها به شناخت بیشتر بشر از خود و دست یافتن به آموزه های جدید منتج شده است.

تجارب گذشته در مسیر بلوغ انسان ثابت کرده هر چه اذهان عمومی نسبت به اتفاقات و رخدادهای پیرامونی خود آگاه تر باشد، به همان میزان اعتماد بیشتری بین حاکمیت و مردم پدید می آید و این درک و فهم متقابل از عوامل تاثیر گذار ثبات و پیشرفت در هر کشوری است.
در این رهگذر نقش رسانه و خبرنگار پررنگ تر دیده می شود و تاثیر گذاری قلم و قلم نگاری در حیطه اطلاع رسانی به آن درجه از اهمیت می رسد که همه حکومت ها به این ظرفیت صحه و احترام می گذارند.

در انقلاب و نظام اسلامی ما نیز بر اساس گفتمان  بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری، اهمیت به قلم و اصحاب رسانه از مهمترین مباحث مطرح گردیده و به آن بها داده شده است.

 در روزی که به احترام خبر و خبرنگار، روز خبرنگار در تقویم رسمی کشور نامگذاری گردیده است، جا دارد به پاس احترام و اهمیت این شغل شریف به تمامی اصحاب رسانه تبریک و تهنیت عرض کرده، برای همه آن عزیزان از درگاه خداوند منان سلامتی و بهروزی بیشتر آرزو کنیم.

روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت امام خمینی (س)
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: