Thursday 28 March 2024| ۱۵: ۲۳ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
وزیر کار: بعد از انقلاب اسلامی تعاونی ها دچار تحول عظیمی شدند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تجدید میثاق با آرمان های امام راحل گفت: رویکرد جدید به تعاونی ها به معنای مردمی سازی اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار آستان مقدس امام خمینی(س)، محمد شریعتمداری اظهار داشت: در این برهه حساس توانسته ایم با راه اندازی و فعالیت این تعاونی ها توانسته ایم گام مهمی جهت ایجاد اشتغال در کشور برداریم.

وی با بیان اینکه در گذشته سازمان توسعه و عمران شهرها در دست افراد خاصی بود گفت: خوشبختانه امروز با تغییر رویکرد و ایجاد تعاونی های مردمی توسعه و عمران شهرها هم اکنون بیش از ٨٠ تعاونی در ٢٠ شهر کشور ایجاد شده و زمینه اشتغال ٧ هزار نفر فقط در این تعاونی های محیا شده است و این تغییر نگاه به خوبی صورت گرفته و این نگاه نو از پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی و تفکرات شهید مظلوم بهشتی آغاز شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان داشت: تعاونی ها پس از انقلاب اسلامی دچار تحول بزرگی شده اند و در این تحول  مردم نقش مهمی ایفا کرده اند همانگونه همیشه در صحنه بوده و مهم ترین نقش ها را ایفا کرده اند در این زمینه نیز پیشگام بوده و هستند.


وی با بیان‌اینکه که در دوران فشار اوایل انقلاب مشکلاتی که در توزیع اقلام ضروری ایجاد شده بود، گفت: در زمان جنگ نوعی از تعاونی‌ها برای تامین اقلام ضروری شکل گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: بعداز سال ۱۳۷۰، با تصویب قانون ایجاد تعاونی‌ها عملا وزارت‌خانه‌ای نیز تحت عنوان وزارت تعاون شکل گرفت.

شریعتمداری تصریح کرد: این امر روشن است که در بخشی از خصوصی‌سازی که با شکل تعاونی‌ها اتفاق افتاده بیشتر مقبول مردم واقع شده و موفقتر عمل کرده است و در بخش شهری سازمان‌های تعاون شهری که در ۲۵ استان شکل گرفت اشتغال قابل توجهی ایجاد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز در کشور ما ۹۰هزار تعاونی در ۱۴ شاخه مشغول به فعالیت هستند اظهار کرد: امیدواریم با تقویت و توجه بیشتر این تعاونی‌ها بتوانند نقش خوبی در توسعه کشور در این زمان حساس ایفا کنند و با تقویت و توجه بیشتر به این بتوان نقش خوبی در توسعه کشور در این زمان حساس ایفا کرد.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین