Thursday 25 April 2024| ۱۸: ۵۲ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
سوگواره «احلی من العسل» در حرم امام خمینی(س) برگزار شد

همزمان با ششمین روز ماه محرم الحرام «سوگواره احلی من العسل»، یادواره رشادت‌های قاسم‌بن‌حسن(ع) امروز شنبه با حضور پرشور دانش آموزان استان تهران در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س) پنج هزار دانش‌آموز مقطع اول و دوم متوسطه استان تهران برای هفتیمن سال پیاپی با شرکت در این مراسم معنوی ضمن بزرگداشت رشادت‌های قاسم‌بن‌الحسن(ع) با آرمان‌های والای اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش در حادثه عظیم کربلا تجدید عهد و پیمان کردند.

دانش آموزان مناطق ۱۹گانه شهر تهران با استناد به این پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب حضرت گفت: مرگ در نزد من، شیرین‌تر از عسل است با آرمان‌های والای امام خمینی(ره) تجدید عهد و بر پیروی کامل از ولایت تاکید کردند.

در این مراسم باشکوه دانش آموزان با سردادن شعار "لبیک یا حسین" به ندای "هل من ناصر ینصرنی" اباعبدالله الحسین(ع) پاسخ دادند و همچنین مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی توسط مداحان اهل بیت(ع) پایان بخش این مراسم با شکوه و معنوی بود.

منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: