Wednesday 24 April 2024| ۰۳: ۴۹ - چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
رییس هیات جانبازان و معلولان استان تهران : اماکن ورزشی باید برای معلولان مناسب‌سازی شود

 رییس هیات جانبازان و معلولان استان تهران نابسامانی محیط‌ و تجهیزات ورزشی را بزرگترین مشکل ورزش جانبازان و معلولان دانست و تاکید کرد: اماکن ورزشی استان تهران باید برای ورزش معلولان مناسب‌سازی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س) سید مجید طباطبائی در حاشیه تجدید میثاق ورزشکاران جانباز و معلول با آرمان‌های امام خمینی(ره) گفت: براساس دستورالعمل هیات دولت باید تمامی مراکز ورزشی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری زمینه حضور ورزشکاران معلول و جانباز فراهم شود.

وی با بیان اینکه هیات ورزش جانبازان و معلولان استان تهران فقط یک آکادمی دارد، عنوان کرد: این آکادمی از ۱۴ سال گذشته تخریب شده و هنوز کار بازسازی آن تمام نشده است، شهرداری‌ها و هیات ورزشی باید تاسیسات و تجهیزات ورزش معلولان و جانبازان را فراهم کنند.

طباطبائی  اضافه کرد: شهرداری تهران چهار طرح ورزشی را برای استعدادیابی و توسعه ورزش جانبازان در دست کار دارد که هم اکنون فقط مجموعه ورزشی قمربنی هاشم(ع) آمده بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه هیات ورزش جانبازان و معلولان استان تهران چهار و ۵۰۰ ورزشکار زن و مرد را در ۲۳ رشته ورزشی تحت پوشش خود دارد، افزود: درخشش ورزشکاران این استان در مسابقات پارالمپیک و پاراآسیایی  به حدی بود که تهران به عنوان یکی از مدال آورترین استان‌های کشور معرفی شد.

رییس هیات جانبازان و معلولان استان تهران ابراز کرد: خوشبختانه امروز در سراسر کشور ایستگاه‌های ورزشی خوبی برای معلولان و جانبازان ایجاد شده است تا با استفاده از آن بتوانند استعدادیابی شوند و در کلاس‌های تخصصی زیر نظر مربیان فدراسیون‌های تمرین کنند.

طباطبائی  با بیان اینکه ورزشکار شدن یک معلول باعث ایجاد روحیه خود باوری، نشاط، انگیزه، حس امید به زندگی و دوری از انزوا و گوشه گیری می شود، تصریح کرد: تمامی سازمان‌های و نهادهای دولتی و خصوص باید به مسئولیت اجتماعی خود در قبال این قشر خاص جامه عمل بپوشانند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین