Tuesday 23 April 2024| ۱۷: ۵۷ - سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
آب گلابی، همانطور که از نام آن پیداست، از گیاه گلابی می‌باشد که متعلق به یک درختچه از جنس Pyrus است. این گیاه بومی شمال آفریقا و بخش‌هایی از اروپا است و اکنون صد‌ها ارقام متفاوت از گلابی وجود دارد که البته تمامی آن‌ها خوراکی نیستند.

به گزارش آستان، در فروشگاه های مواد غذایی محلی، احتمالا گلابی یکی از محبوب ترین میوه ها باشد که برای بدن شما خواص فراوانی دارد و به عنوان یک تقویت کننده انرژی شناخته می شود که حاوی مواد مغذی و فعال متراکم تری است و تاثیر چشمگیری بر سلامت فرد مصرف کننده دارد.
آب گلابی چیست؟

آب گلابی، همانطور که از نام آن پیداست، از گیاه گلابی می‌باشد که متعلق به یک درختچه از جنس Pyrus است. این گیاه بومی شمال آفریقا و بخش‌هایی از اروپا است و اکنون صد‌ها ارقام متفاوت از گلابی وجود دارد که البته تمامی آنها خوراکی نیستند. متداول‌ترین گونه‌های گلابی در منطقه اروپایی Pyrus communis است در حالی که در چین و سایر نقاط آسیا بیشتر گونه  pyrifolia Pyrus ترجیح می دهند.

آب گلابی با از بین بردن حداکثر میزان آب این میوه و بدون ترکیب شدن در مواد فیبر تشکیل می شود. در حالی که این کار سبب افزایش غلظت مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌ها می شود، فیبر رژیمی که مورد نیاز را نیز از دست می‌دهید که با خوردن یک گلابی کامل به دست می آید.

ادعا می‌شود که آب گلابی دو یا سه عدد از این میوه می‌تواند مواد مغذی مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی را در یک وعده واحد برای بدن تامین کند، بنا براین عدم جذب فیبر آن می تواند یک ایده وحشتناک نباشد. آب گلابی حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و اجزای قدرتمندی نظیر ویتامین C، پتاسیم، مس، ویتامین K، ویتامین‌های مختلف گروه B، آنتوسایانین، فلاونول ها، فسفر، منیزیم، کلسیم، آهن و همچنین ترکیبات مختلف پلی فنولی و آنتی اکسیدان‌ها است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین