Friday 29 March 2024| ۱۵: ۴۴ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
سرپرست اداره قرآن و عترت و نماز شهر تهران : دارالقرآن ها طبق قانون همانند مدرسه اند

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س) ، مهدی نعیمی، سرپرست اداره قرآن و عترت و نماز شهر تهران در نشست هم اندیشی معاونان پرورشی مناطق نوزده گانه شهر تهران در حرم مطهر امام راحل از اهمیت دارالقرآن ها و فعال کردن این مراکز به نحو مطلوب سخن گفت.

سرپرست اداره قران و عترت و نماز اداره کل شهر تهران  گفت: برنامه میقات الصلات پنج سال است برگزار می شود و از مدارسی که موضوع نماز اول وقت را جدی می گیرند، تقدیر می شود.

وی افزود: اکنون در هفته قرآن، برنامه مسابقات نماز را داریم که در اکثر مناطق انجام شده است. همچنین در 12دی ماه مسابقات استانی قرانی فرهنگیان در منطقه6 برگزار می شود.

نعیمی با اشاره به شورای قران و عترت و نماز مناطق، گفت: این شورا بسیار مهم است و در دستور العمل ابتدای سال وزیر محترم ارسال کردند و بر تشکیل شورای نماز تاکید کردند. حضور معاونین پرورشی در این شورا کمک می کند اهداف این طرح متعالی تر پیش برود.

وی افزود: موضوع دارالقران ها مهم است و یک فضای اموزشی محسوب می شود. به همین دلیل بحث اداری و مالی آن متفاوت است. دارالقران ها باید به سمت کار دانش آموزی پیش برود و البته این به معنی حضور دایم دانش اموز نیست. ما باید به سمت دانش اموز برویم و این مهم با دایر کردن شعبات برای دار القران ها انجام خواهد شد.

نعیمی با اشاره به مباحث مالی دارالقران ها گفت: دارالقران در قانون به عنوان یک مدرسه دیده شده است و طبق قانون همانگونه باید با آن برخورد شود. همچنین باید به ظاهر دارالقران ها رسیدگی شود.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین