Wednesday 15 May 2024| ۰۵: ۲۲ - چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
جامعه قرآنی کشور با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند

به گزارش خبرنگار آستان مقدس امام خمینی(س) ،  ٦٠٠ نفر از اساتید، قاریان، حافظان و  پیشکسوتان جامعه قرآنی کشور امروز سه شنبه در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمان‌های والای ایشان تجدید میثاق کردند.

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ رییس سازمان دارالقرآن کریم، مهدی قره شیخ لو، قربانی مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت کشور،  محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به همراه ٦٠٠ نفر از اساتید، قاریان، حافظان و  پیشکسوتان جامعه قرآنی کشور با حضور خود در حرم مطهر امام خمینی (ره) یاد و خاطره پیر جماران را گرامی داشتند.  

معاون صدای سازمان صدا و سیما در این آیین بیان اینکه امام راحل حرکت بزرگ خود را با الهام گرفتن از آیات کلام الله مجید آغاز کرد، گفت: جهان بینی بنیانگذار کبیر انقلاب در زمانی که تمامی معیارها و شاخص ها مادی بود بر اساس قرآن، عترت و شاخص های معنوی بنیان نهاده شد.  
حمید شاه آبادی اظهار داشت: امام راحل انقلاب اسلامی را بر اساس دفاع از حق مظلومان و دفاع از  دردمندان و پا برهنگان در مقابل مستکبران عالم ایجاد کرد و به همین دلیل دشمنی ها با جمهوری اسلامی ایران از سوی استکبار جهانی همیشه وجود داشته است.

وی با بیان اینکه مستکبران جهان با قرائت قرآن مشکلی ندارند ولی با استخراج تفکران ظلم ستیزانه از آیات کلام الله مجید به شدت مقابله می کنند، ابراز کرد: تنها راه مقابله با توطئه های دشمنان وحدت، مقاومت و صبر است.

شرکت کنندگان در این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، نثار تاج گل و قرائت بیانیه و  فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.  

فعالان جامعه قرآنی کشور در ادامه این مراسم ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرامی داشتند.

شرکت کنندگان در این مراسم معنوی پس از ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار کبیر انقلاب با حضور در مزار شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و حافظان امنیت کشور ضمن عطر افشانی و گلباران گلزار شهدا یاد و خاطره این عزیزان سفر کرده را نیز گرامی داشتند و بر ادامه دادن راه شهدا تاکید کردند.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین