Tuesday 19 March 2024| ۰۹: ۵۸ - سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کد خبر: ۱۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
امام جمعه موقت تهران: بیداری اسلامی حاصل مشترک امام راحل و ملت بود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تصریح این‌که باید مراقب باشیم گرفتار دو قطبی سازی دشمنان نشویم، یادآور شد که بعضی ها از ماجرای اتحاد و همبستگی غفلت می کنند.

‌به گزارش خبرنگار آستان،  حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری  یادآورشد:  امسال مانند سال های گذشته مردم عزیزمان خاطره آن روز سرنوشت ساز را در دهه فجر گرامی می دارند ، قدم هایی که در آن زمان برای ملت ما حیات بخشی دیگری به همراه داشت.

وی با اشاره به ورود تاریخی امام خمینی (ره ) به ایران در 12 بهمن 1357 و با برشمردن برخی ویژگی‌های شخصیتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت:امام خمینی رحمة الله علیه با بهره گیری از میراث علوی و فاطمی و با تکیه بر سیره حسینی و با برداشت دقیق و فنی از میراث جعفری و با چشم انداز و افق مهدوی و در یک کلمه با تکیه بر اسلام ناب محمدی(ص) به سوی مردم خود آمد،  البته چه مردمی یک قوم پر افتخار و با ریشه ، با وفا ، باصفا ، مقاوم ، شجاع ، ایثارگر که آغوش خود را بر روی رهبر خود باز کردند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: روز ۱۲ بهمن روز آن ملاقات حیات بخش امام و امت بود ، وقتی امام و امت به هم رسیدند انقلاب اسلامی به ثمره نشست ، امام راحل فرمودند که من با جرات مدعی هستم که ملت ایران بهتر از ملت حجاز در وقت رسول الله(ص) و مردم کوفه در زمان امیر المومنین(ع) می باشند.

حاج علی اکبری در ادامه گفت: این ملت شایسته ایران ، وقتی با امام همراه شد آن شد که شد ، حاصل امام و امت در اختیار ما است ، حاصل امام و امت فاتح ، مستقل، در حال پیشرفت و مردم سالار است؛ یک نهضت معنوی و جنبش معنوی الهی بزرگ در زمانه ما بود که ثمره آن انسانهای بزرگ و جوانان تاریخ ساز بود و نظامی که از مردم بود و با کلید واژه مردم سالاری دینی یعنی جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

وی یادآور شد: بیداری اسلامی در منطقه به لطف خداوند به وجود آمد و فجر درخشان ، بیداری و تحولات مردم در منطقه به نفع مستضعفان ؛ این حاصل مشترک کار امام و امت بود ، و آن چیزی که امروز در دست ما است خط امام است.

امام جمعه موقت تهران افزود: آن چیزی که در اختیار ما است یک مکتب سعادت آفرین است، در قدم اول رژیم فاسد شاهشاهی از سر راه برداشته شد ، امام با توجه به مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی ایران کار را به مردم سپردند ؛ این مکتب با تمام ظرفیت و زیبایی در اختیار ما است ، رهبری با وفاداری به خط امام این راه را الحمدالله همراه با ملت بصیر ادامه داده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: برادران و خواهران عزیز رهبر عزیزمان در سال ۹۸ و در حرم امام خمینی(ره) ویژگی ممتاز مکتب امام را مقاومت معرفی کردند ، مسئله مقاومت آن روح حاکم بر مکتب امام است، مقاومت مبتنی بر آیات و سیره روشن اولیا خدا است و ریشه دینی دارد.

وی ادامه داد: در جریان انقلاب اسلامی آیه ای مربوط به مقاومت زیاد خوانده و تکرار می شد، مقاومت رمز موفقیت ملت ما در چهل سال گذشته بوده است و البته رمز پیروزی ما در پیش رو انقلاب خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خاطرنشان کرد: مقاومت بهترین سلاح یک ملت است که اگر آن را داشته باشد می تواند فتوحات فراوانی داشته باشند ، امروز نام ملت ایران به خاطر مقاومت ستودنی آن در جهان به بزرگی برده می شود ؛ درخت انقلاب هر روز پربار تر و پر ریشه تر از گذشته می شود.

حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: دشمنان ما هر روز رو به افول بیشتر می روند و این ثمره وحدت کار امام و امت است که دشمنان روز به روز نابودتر می شوند ، جوانان ما باید مکتب امام را به خوبی بشناسند تا ادامه این راه در گام دوم انقلاب همواره تر باشد.

وی افزود: مقاومت هزینه دارد مگر سازش و تسلیم هزینه ندارد ، هرکس هزینه تسلیم را بدهد خار و ذلیل می شود و هرکس هزینه مقاومت را بدهد عزتمند خواهد شد ؛ اما ملت انقلاب اسلامی از اولین روزهای انقلاب شعار هیهات من الذله را سر دادند و عزت کسب کردند؛ در تمام حوزه های مختلف نظامی ، اجتماعی ، سیاسی و.... باید مقاومت در جریان باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: دشمنان انقلاب بیکار نیستند و با استفاده از نفوذی ها و منافقین می‌خواهند خط مقاومت ملت ایران را بکشند ملت ایران باید از گذشته بیشتر هوشیار تر و بصیر تر باشد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امسال دهه فجر ما از راه رسید و ملت عزیز ما در شرایط ویژه ای قرار دارد ، رهبر عزیزمان در پیامی که به اتحادیه اروپایی داشتند تعابیر دقیق و زیبایی مطرح کردند ، ما امروز درشریط میانه حوادثی مهم که هر یک عظمت ملت ایران است قرار داریم ، دهه فجر الحمدالله در این شرایط در حال برگزاری است.

حاج علی اکبری اظهار کرد: شهادت شهدای مقاومت و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی چه غوغایی به پا کرد و مقام معظم رهبری در خصوص شهادت شهدای مقاومت تعبیر یوم الله را به کار بردند، شهادت سپهبد سلیمانی و یاران باوفایش در نزدیکی دهه فجر اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: حال و هوای دهه فجر امسال حال و هوای دیگری است ، ملت عزیز ما ان شاءالله در ۲ اسفند ماه با حضور خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان خواهند داد که پای کار این نظام هستند و در شکوه کامل این انتخابات برگزار خواهد شد ، باید مراقب باشیم که گرفتار دو  قطبی سازی دشمنان نشویم ، مسئولان ، آحاد مختلف مردم و گروه های سیاسی اتحاد داشته باشند، بعضی ها از ماجرای اتحاد و همبستگی غفلت می کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پایان سخنان خود تصریح کرد: مردم با حضور خود در انتخابات یک مجلس در تراز مجلس گام دومی انقلاب تشکیل می دهند ؛ طرح ننگین معامله قرن ، حکایت از اوج ضعف و سستی استراتژیک آمریکا و سران صهیونیست دارد ، معامله قرن طرحی است که از اول شکست خورده است ، از اول انقلاب تا هم اکنون ملت ما با مسئله فلسطین آشنا هستند ؛ ملت ایران در پرتو رهبری انقلاب این راه را ادامه داده و می‌دهند ؛  طرح معامله قرن طرحی آشفته و بدون حامی است.


منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین