Saturday 20 April 2024| ۰۳: ۵۱ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
آیت الله سید حسن خمینی: جامعه باید به سمت رفع هرگونه محرومیت قدم بردارد

به گزارش خبرنگار آستان، آیت الله سید حسن خمینی در رزمایش «برکت امام خمینی» گفت: امسال شرایط ویژه ای بر همه جهان حاکم است که باعث شد مراسم سالگرد ارتحال امام نیز از شکل رسمی خودش خارج شود و حضور پرشور و عاشقانه ای که هر سال در حرم امام داشتیم به سال های بعد موکول شود.

یادگار امام افزود: البته گزینه های دیگری هم برای این مساله مطرح بود؛ که با رهبر انقلاب در میان گذاشتیم وایشان مراسم بزرگداشت امام را در همین حد( سخنرانی تلویزیونی) به صلاح دانستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در اسلام فقر محترم نیست اما فقیر محترم است. یعنی از معدود مواردی است که مصدر و مبدأ هیچ احترامی ندارد ولی آنچه متصف به این صفت می شود بسیار ارزشمند است.

سید حسن خمینی با بیان اینکه در اسلام بسیار به زدودن فقر توصیه شده، ادامه داد: در عداد چند وظیفه اصلی حاکمیت اسلامی، زدودن فقر است. لذا یکی از فکت های نمره دادن به حاکمیت این است که چقدر توانسته در زدودن فقر موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه یک انسان باید درد همنوعانش را داشته باشد، تأکید کرد: درد درونی میزان آدمیت آدمیان را مشخص می کند و در تعابیر دینی ما هم مقداری که رنج دیگران شما را به رنج می آورد دلی بزرگ و شخصیتی انسان وار دارید. برخی معتقدند همه اخلاق در «مرنج و مرنجان» خلاصه می شود؛ اما باید یک قدم جلوتر آمد و نسبت به رنج دیگران بی تفاوت نباشیم. آنچه در فرمایش امام هم مطرح شد جنگ فقیر و غنی نبود؛ بلکه جنگ فقر و غنا بود.

یادگار امام با بیان اینکه جامعه باید به سمت رفع هرگونه محرومیت قدم بردارد، افزود: تلاش ستاد اجرایی فرمان امام هم برای اینکه دردی از جامعه کم کند کاری ارزشمند و پسندیده است. چیزی که اهمیت دارد این است که بتوانیم با استفاده از همه ظرفیت های کشور، آن هم در شرایطی که دشمنان سخت کرده اند، رزمایش برکت را به نام امام خمینی(س) برگزار کنیم. البته به نظر من این باید آغاز باشد و چه ستاد برکت و چه کسانی که توانایی دارند در این مسیر قدم بردارند.

وی همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: باید از کسانی که برای رفع سختی و درد مردم تلاش داشته اند یاد کنیم. پزشکان و پرستاران کشورمان را روی سفید کردند و مدیریت خوبی را در بحث بهداشت نشان دادند که جای تقدیر دارد.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین