Thursday 25 April 2024| ۲۳: ۳۵ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
میرلوحی : دیدگاه ها و اندیشه های امام خمینی(س) راهگشاست

یک‌ فعال سیاسی وصیت نامه امام راحل را راهگشای مشکلات کشور برشمرد.

محمود میرلوحی در پاسخ به این پرسش که یا وصیت نامه امام خمینی(ره) را مطالعه کردید، پاسخ داد: بله چند بار این وصیت نامه را خوانده ام و آن را راهگشای مشکلات کشور می دانم. نکات فراوانی برای توسعه کشور، توجه به تنوع آرا و نظر مردم، مشکلات بین المللی و داخلی در این وصیت نامه وجود دارد.

 وی ادامه داد: امام(ره) تاکید داشتند نظر و رای همه مردم باید در نظر گرفته شود. وصیت حضرت امام(ره) به نوعی تبین گذشته و شروع  فراز و فرود های انقلاب و حتی پیش‌بینی آینده بوده و هست.

این فعال سیاسی گفت: واقعیت این است که این وصیتنامه نکات فراوانی دارد.  امام(ره) در هر حوزه ای که صحبت کردند دلایل عقلی فراوانی داشتند؛ در موضوعاتی همچون وحدت داخلی و امام ، وحدت جهان اسلام و امام، اقوام و امام ، مسائل اقتصادی و قشر آسیب پذیر و کارگران و امام هنوز هم  دیدگاه ایشان مورد توجه است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصلاحات نوعی بازگشت به دیدگاه حضرت امام(ره) بود. امام(ره) تاکید داشتند اصل زمان و مکان شرط است. همان طور که در سیاست خارجی روزی می گفتند جنگ تا پیروزی و روزی بنا بر این اصل قطع نامه را پذیرفتند؛ ما هم فکر می کنیم به اقتضای شرایط کشور تحولاتی  باید ایجاد شود.

وی همچنین گفت : امام(ره) در موضوعاتی مثل کشاورزی، کارگری، زنان، وحدت، مسئله فلسطین ، توسعه و آبادانی نظرات بدیعی داشتند. من یک سال و نیم در موسسه نشر آثار  ایشان همکاری  و دیدگاه های ایشان را جمع آوری کردم که در خارج از کشور منتشر شد. هنوز هم معتقد هستم دیدگاه‌ایشان  راهگشا است. ایشان پیش بینی مسائل امروز دنیا را می کردند و باید از این دیدگاه ها استفاده کرد.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: