Friday 19 April 2024| ۱۴: ۳۱ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی:نسل جدید، وصیت‌نامه سیاسی-الهی حضرت امام(ره) را بازخوانی کنند

به گزارش آستان،  رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی با بیان اینکه وصیت‌نامه حضرت امام(ره) به عنوان یک منشور، مسیر ما را به طور کامل نشان می‌دهد، گفت: اکنون این وصیت‌نامه به عنوان یک واحد درسی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود که قدم بسیار موثری است، چرا که نسل جدید باید این منشور را بخوانند و مورد مباحثه قرار دهند. 

مسلم اورنگی  اظهار کرد: وصیت نامه سیاسی-الهی حضرت امام(ره) یک وصیت‌نامه ساده نیست، بلکه یک منشور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای انقلاب اسلامی بوده و برای هر فصل و لحظه انقلاب حرف دارد.

وی با بیان این‌که هدف از تشکیل انقلاب و انقلاب اسلامی در این وصیت نامه مطرح شده و بازخوانی آن باعث می‌شود که از آرمان اصلی انقلاب منحرف نشویم، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) دارای شخصیت بسیار برجسته‌ای بود که منشا اثرات بسیاری برای جهان اسلام شد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) از سال 42 در این رابطه تلاش داشتند و از همان زمان به فکر بودند که باید حکومتی که نمودی از حکومت علوی است، تشکیل شده و با ساختار اسلامی، قوانین و مقررات اسلام در آن حاکم باشد.

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) اعتقاد داشتند که اگر حکومتی تشکیل می‌شود، باید تصمیم‌گیرنده اصلی خود مردم باشد، گفت: حضرت امام راحل، اقدامی تاریخی در دنیا انجام دادند و بزرگان تاریخ سیاسی جهان نیز انقلاب اسلامی ایران را بزرگترین پدیده سیاسی قرن معاصر می‌دانند؛ یعنی انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب ساده نبود و بر جهان اثر گذاشت.

وی افزود: حضرت امام راحل اراده‌ی راسخی در راستای تحقق انقلاب اسلامی داشتند و برای پیروزی انقلاب اسلامی نیز سختی‌ها و مشقت‌های فراوانی را متحمل شدند.

اورنگی گفت: بعد از ارتحال جانسوز حضرت امام، رهبر معظم انقلاب به عنوان جانشین خلف ایشان، همان آرمان‌ها و اهداف حضرت امام(ره) که بحث حمایت از مردم، استکبارستیزی، استقلال و..." بود را با قوت و شدت بیشتری ادامه دادند و امروز شاهد نمود گفتمان انقلاب اسلامی در سطح جهان هستیم.

وی با اشاره به ره‌آوردهای گفتمان انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این گفتمان نشان داد که می‌توان در مقابل استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار ایستاد و از مظلوم حمایت کرد؛ این‌ها همه در نتیجه زحمات حضرت امام راحل بود.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین