Wednesday 08 May 2024| ۱۶: ۴۵ - چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
رییس دانشگاه آزاد اسلامی : دانشگاه پس از انقلاب اسلامی و به واسطه امام دانشگاه شد

طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی به بیان خاطراتی از شهید محسن فخری زاده پرداخت و گفت: وقتی انسان با کسی سالها زندگی می‌کند، انتخاب خاطره برایش سخت است، اما موضوعی که در شهید فخری‌زاده زبانزد بود، این بود که ایشان مدیر دانشمندی بود که هرگاه به یک دانشمند می‌رسید، اگر تشخیص می‌داد که آن فرد از عهده کاری بر می‌آید با همه توان به او اطمینان می‌کرد.

وی ادامه داد: این موضوع دانش اجتماعی است که انقلاب اسلامی با نفس مسیحایی امام راحل به دانشگاهی که بنیان آن کج بود، دمیده شد و این دانشگاه پس از انقلاب اسلامی به واسطه افرادی همچون شهید فخری‌زاده، شهید علم الهدی و شهید باکری و … تحول یافت.دانشگاه ها بعد از پیروی انقلاب اسلامی و به واسطه بیانات و رهنمودهای امام راحل دانشگاه و محل درستی برای تحصیل شد.

طهرانچی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که از آموزش تخصصی، دانش بیرون می‌آید، اما دانشجویان باید نگرش و بینش را هم از محیط دانشگاه بیاموزند، بنابراین باید به این موضوع دقت داشته باشیم و چاره‌ای بیندیشیم، چرا که در این دوران سخت است که بتوانیم از فضای مجازی دانش اجتماعی را ارتقاء دهیم. دانشگاه محیط رشد دهنده اجتماعی است و در فضای حاکم بر جامعه از گذار از فضای فیزیکی به فضای مجازی، باید درباره این محیط تعلیم و تربیت دوباره تأمل کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین