Friday 29 March 2024| ۱۶: ۰۲ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
حجت الاسلام و المسلمین عبدالامیر خطاط نائینی : تحقق اسلام اصلی‌ترین آرمان امام راحل است

اسلام جدیدی که حضرت امام در میان ملت مسلمان ایران معرفی کردند به دلیل اصالت و حقایق آن به سرعت مورد توجه مسلمانان آزاده جهان قرار گرفت و مطالبات جدیدی را برای امت‌های اسلامی در اقصی نقاط جهان اسلام رقم زده است.
به گزارش آستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالامیر خطاط نائینی اظهارداشت:  اسلام پس از سال‌ها صلابت و قدرت و توانایی خود را از دست داد اما انقلاب اسلامی ایران با درایت و رهبری امام زمینه‌ای برای احیای دین شد.
وی با اشاره به اینکه در بسیاری از دوران‌ها، جنبه اجتماعی اسلامی در جوامع دیده نمی‌شد، اضافه کرد: ابعاد اجتماعی در دین اسلام و در قرآن و روایات چندین برابر  احکام الهی بالاتر است و این نشان از اهمیت مقوله‌های اجتماعی از نگاه دین دارد،  بر همین اساس امام خمینی سعی کردند تا ابعاد اجتماعی اسلام را بیش از گذشته در جامعه پیاده کنند و سعی ایشان پیشبرد اهداف بر مبنای دین بود.
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) اصفهان با اشاره به اینکه اسلام دین انس و مهربانی است و نباید آن را تنها یک دین عبادی برای رابطه با خداوند مطرح کرد گفت: از دیدگاه حضرت امام تحقق زمینه‌های اجتماعی دین بیشتر مدنظر بود.
حجت الاسلام و المسلمین خطاط نائینی تصریح کرد: اگرچه دشمنان و استکبار اجازه نمی‌دادند که برخی از آرمان‌ها به خوبی محقق شود اما به اعتقاد امام، باور به وعده‌های الهی زمینه ساز موفقیت بود و بر همین مبنا هیاهوی دشمنان خاموش و شکسته و در آن روزگار سعی شد بر مبنای توان داخلی برای مبارزه با استکبار تلاش شود.
وی به یاری بخشیدن  از سوی خداوند اشاره کرد و گفت: بر مبنای فرمایشات حضرت امام خداباوری و خدامحوری در زندگی سیاسی و اجتماعی مقوله اصلی برای موفقیت به شمار می‌رفت و جزو آرمان‌های اصلی انقلاب بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین