Friday 29 March 2024| ۰۰: ۵۳ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
سردار سلامی: امام راحل و شهدا منابع دائمی فرهنگ، تفکر و اعتقاد هستند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:دفاع مقدس برای همیشه به ما عزت داد. تصور جهان را از ملت ایران واقعی کرد. عناصری ساخت تا ملت ایران با این عناصر شناخته شوند. مانند ایستادگی که ایران نقطه آغازش در جهان بود.

به گزارش آستان، سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: شما پیام‌آوران آن واقعه و حماسه بزرگ هستید. مهم‌ترین و حیاتی ترین سرمایه‌های یک ملت، یک قوم و جامعه سرمایه‌های معنوی او است. سرمایه‌های مادی محدود هستند و دامنه‌ای دارند.

وی گفت: انسان‌ها در دامن  یک مکتب بزرگ تربیت می‌یابند و بر اساس ارزش‌های آن رشد می‌کنند. صورت معنوی یک جامعه می‌تواند بزرگ‌تر از اضلاع مادی آن باشد، اگر یک ملت تابع یک مکتب، ارزش‌های والا و روح ‌افزا و قدرت‌ آفرین باشند. شخصیت‌های تاریخی یک ملت هم سرمایه‌های معنوی و میزان هستند و معیارند. درس آموز و جاری هستند. آنها یک حقیقت جاری در متن و بطن جامعه هستند. وقایع نیز اینگونه‌اند. برخی وقایع کهن می‌شوند اما کهنه نمی‌شوند. آنها منبع الهام‌اند و مثال دائمی هستند. جاذبه و معیار آنها در زمان جاری و در تاریخ وسیع است. نمونه آن وقایع صدر اسلام و عاشورا است که کرامت، شرف، ایثار، مقاومت، عزت و شجاعت در آن قرار دارد و انسان‌ها را می‌سازند.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: امامان، علمای بزرگ، صلحا و امام راحل ما و شهیدان والامقام ما مانند شهید سلیمانی منابع دائمی فرهنگ، تفکر، اعتقاد و باور هستند. اینها قدرت حقیقی ما هستند. دفاع مقدس داری حیات و هویت ملی است. این مقطع سازنده بخش مهمی از فرهنگ ما به شمار می‌آید که بسیار غنی است و می‌جوشد. انتقال آن معارف، ارزش‌ها و فرهنگ‌ها از آفریننده آنها به نسل بعدی ضرورت دارد. دفاع مقدس نبردی نابرابر بود.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین