Monday 29 April 2024| ۰۱: ۱۷ - دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
معصومه ابتکار:  امام راحل با جوانان نسل خودش هرگز برخورد کلیشه ای، جذبی و سلبی نداشتند

 معصومه ابتکار  گفت: شایسته است مفاهیم و ارزش های انقلاب را برای نسل کنونی با زبان ادبیات و هنر به درستی منتقل کنیم و به آنها فرصت بدهیم تا درباره این مفاهیم و ارزش ها بیاندیشند و پرسش کنند.

به گزارش خبرنگار آستان مقدس امام خمینی(س)، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه شکاف بین نسلی پدیده ای طبیعی است، افزود: باید به جوانان، نوجوانان و کودکان اجازه بدهیم تا نسبت به مفاهیم انقلاب با توجه به چالش و دغدغه هایی که با آنها روبرو هستند، دیدگاه و نظراتشان را مطرح کنند. همان گونه که ماهیت انقلاب اسلامی فرهنگی است و ریشه در عقل و منطق دارد باید گفت و گوی بین نسلی را برای تداوم ارزش ها و مفاهیم بلند انسان ساز انقلاب برقرار کنیم.

وی تأکید کرد: مهارت گفت و گو یکی از موضوع هایی است که معاونت امور زنان و خانواده با همکاری آموزش پرورش آن را دنبال می کند و نمونه آن برگزاری این جشنواره فرهنگی هنری دختران امروز است که در قالب های هنری و نوشتارها دیدگاهشان را پیرامون مسائل روز مطرح می کنند.

ابتکار افزود: برای انسجام جامعه و خانواده ضروری است تا مهارت های شنیدن و ارتباط دو طرفه را با نسل کنونی نهادینه و این مفاهمه را برقرار کنیم. امام راحل با جوانان نسل خودش هرگز برخورد کلیشه ای، جذبی و سلبی نداشتند. همین رفتار امام باعث شد تا انقلاب اسلامی با قدرت در این سال ها استمرار داشته باشد.

وی اظهار داشت: رویکرد امام راحل به عنوان فقیه جامع الشرایط نسبت به زنان، باعث شد تا راه شکوفایی استعدادهای زنان ایرانی باز شود به گونه ای که در دانشگاه ها و کسب رتبه های علمی شتابی بیش از زنان جوامع دیگر داشتند. در دولت دوازدهم تعداد زنان اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ ها از 27.5 درصد به 33.3 درصد رسیده است و این توفیق به واسطه این حاصل شده که امام راه را برای ورود زنان به عرصه‌ های علمی و مدیریتی باز کردند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در پایان گفت: در آموزش عالی و آموزش و پرورش وظیفه سنگینی داریم که باید برای تداوم ارزش ‌ها و مفاهیم عمیق فرهنگی و اخلاقی در موضوع مهارت‌ های زندگی و فکری با نسل جوان ارتباط برقرار کنیم. امیدواریم که مفاهیم و ارزش های انقلاب و امام راحل در سبک زندگی و انتخاب های نسل کنونی تأثیر گذار باشد.

در پایان این مراسم نیز از برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل آمد.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین