Wednesday 24 April 2024| ۰۰: ۰۸ - چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
تجدید میثاق مدیران هلال احمر با آرمان های امام خمینی(س)؛
یادگار امام : مبارزه با کرونا نیازمند همدلی در مقیاس جهانی است

سید حسن خمینی گفت: بعضی گفته اند همه احکام اخلاق را می شود در این جمله خلاصه کرد که «نرنج و نرنجان». یک گام بالاتر اما این است که رنجی را از دوش دیگران برداریم.

یادگار امام با اشاره به تأکید متون دینی بر همدلی، گفت: درد مشترکی که در یک سال اخیر جامعه جهانی را آزار داده، یک همدلی در مقیاس جهانی لازم دارد و البته در افق ملی خودمان نیز به این امر نیازمندیم که بحمدلله وجود دارد.

به گزارش خبرنگار آستان، آیت الله  سیدحسن خمینی در مراسم تجدید میثاق مدیران و جمعی از کارکنان جمعیت هلال احمر، گفت: در ادبیات دینی ما همدلی، همراهی و مواسات مورد تأکید است و فقط کافی است انسان یک صفحه از متون دینی را باز کند و در او این حجم بالای تأکید بر همدلی را ببیند.

یادگار امام افزود: سازمان هلال احمر و صلیب سرخ جهانی شاید بعد از قرن ها لبیکی بوده به پیام انسان محوری که امیرالمؤمنین(ع) داشته است به اینکه همه دور هم جمع شویم، دل هایمان را به هم بدهیم و رنج را از جامعه برداریم.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با بحث اخلاق حرف های متعدد گفته می شود، اظهار داشت: بعضی گفته اند همه احکام اخلاق را می شود در این جمله خلاصه کرد که «نرنج و نرنجان». یک گام بالاتراما  این است که رنجی را از دوش دیگران برداریم.

سید حسن خمینی تأکید کرد: پایه هلال احمر فراتر از «اخلاق» و بر یک «فضل» نهاده شده و دستور کار آن تنها این نیست که دیگران را نرنجاند؛ بلکه سعی می کند رنجی را از دوش دیگران بردارد. یعنی یک انسانیت مضاعف در اهداف این سازمان به چشم می خورد.

وی  گفت: درد مشترکی که در یک سال اخیر جامعه جهانی را آزار داده، یک همدلی در مقیاس جهانی لازم دارد و البته در افق ملی خودمان نیز به این امر نیازمندیم که بحمدلله وجود دارد.

یادگار امام در این دیدار همچنین خطاب به مسئولین هلال احمر گفت: لباس قرمز و سفید جمعیت هلال‌احمر یکی از زیباترین لباس ها است و پیش از شیوع کرونا یکی از جلساتی که من با شوق در آن شرکت می کردم و در آن نشاط وجود داشت جلسات با اعضای جوان و داوطلب هلال‌احمر بود. بنابراین باید بدانیم این لباس فخر است و قدر آن را بدانیم.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین