Friday 29 March 2024| ۱۲: ۱۲ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
محسن هاشمی: رأی مردم مهم‌ترین پشتوانه امام(ره) در انقلاب بود |

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رأی و نظر مردم مهم‌ترین پشتوانه نظری و عملی امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی بود، گفت: باید شکاف ایجادشده بین ملت و حاکمیت و امید و اعتماد را به جامعه برگردانیم.

به گزارش خبرنگار آستان، محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران، در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در مرقد امام خمینی(ره)، با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی، قدرت، پناه و معیاری بالاتر از نظر و رای مردم ندارد، گفت: در منظومه فکری امام خمینی(ره)، خورشید و محور تشکیل حکومت و قوام جامعه، رای و نظر مردم است. بدون خواست مردم حتی احکام الهی قابل اجرا نیستند و اولیای الهی امکان تشکیل حکومت ندارند و هیچ امری قابل تحمیل به مردم نیست و اراده مردم بر هر موضوعی اولویت دارد لذا ما نیاز داریم که شکاف ایجادشده بین ملت و حاکمیت را ترمیم کنیم، امید و اعتماد را به جامعه برگردانیم و به جای دعوا، خدمت و حل مشکلات مردم را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم گفت: امسال دهه فجر متفاوتی را سپری می‌کنیم و با انبوه مشکلات اقتصادی، داغ‌های ناشی از بیماری کرونا و تنش موجود در جامعه و میان مسئولان، کمتر شاهد لبخند و همدلی در جامعه و همبستگی هستیم. 

هاشمی در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: احترام عمیق به خواسته‌ها و اراده مردم، بر اساس مواضع سیاسی و نگاه دنیوی و مادی در امام خمینی(ره) شکل نگرفته بود، بلکه ریشه آن در مبانی فقهی و تفکر دینی امام و به رسمیت شناختن حق انتخاب و آزادی انسان‌ها توسط اسلام و قرآن بود و به دلیل اعتقادی و اخلاقی بودن این رفتار بر دل مردم نشست و شاید کمتر شخصیتی در تاریخ ایران وجود داشته باشد که اینگونه با مردم ارتباط قلبی و پیوستگی برقرار کند و شاهد بودیم بزرگترین استقبال و بزرگترین بدرقه تاریخ را مردم ایران برای امام رقم زدند. 

محسن هاشمی افزود: نگاه امام به مردم اینگونه نبود که تا زمانی که مردم از مواضع و سخن ما حمایت کنند، محترم و دیندار و عاقل‌اند و اگر بر خلاف نظر ما عمل کردند، در اشتباه و انحراف‌اند. ایشان حتی زمانی که در تصمیمات قبلی خود تجدیدنظر کردند، آن را صادقانه با مردم در میان گذاشتند که مهم‌ترین نمونه آن، پذیرش قطعنامه ۵۹۸ بود که موجب شد عواطف جامعه در برابر این صداقت و خودشکنی امام به حرکت درآید و آن حماسه در جبهه‌ها رقم خورد و صلحی پایدار را برای ایران به ارمغان آورد. 

وی افزود: امروز نیز نباید مردم را در یک قشر یا طیف خاص جامعه منحصر کنیم، مردم یعنی اکثریت قاطع جامعه و اکثریت مردم امروز از عملکرد ما ناراضی هستند، احساس می‌کنند برای مسئولان منافع شخصی و جناحی و دعوا بر سر پست‌ها و صندلی‌ها امروز و فردا، مهم‌تر از مشکلات آنهاست و به همین دلیل امید و مشارکت مردم دچار افت محسوس و کاهش شده است. 

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما نیاز داریم که شکاف ایجاد شده بین ملت و حاکمیت را ترمیم کنیم، امید و اعتماد را به جامعه برگردانیم و به جای دعوا، خدمت وحل مشکلات مردم را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم. 

محسن هاشمی افزود: نباید از سخنان امام و رهبری، که وحدت‌ساز هستند، برای ایجاد اختلاف و تفرقه استفاده کنیم و هر گروه و جناحی بخشی از سخنان را که به نفع خود اوست برجسته کرده و بخش دیگر را نادیده بگیرد.

وی خاطرنشان ساخت: اتفاقات اخیر چه رد کلیات بودجه و بلاتکلیفی اقتصاد کشور و چه مسایل رخ داده در سفر رییس مجلس به روسیه، به نفع نظام و انقلاب نیست. به جای خوشحالی از تضعیف رقیب باید با همدلی یکدیگر را در جهت خدمت به مردم تقویت کنیم که راه امام و رهبری و انتظار مردم از مسئولان جز این نیست.

منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین