Saturday 27 April 2024| ۰۸: ۱۹ - شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
شهردار تهران :  اصلی ترین خصیصه حضرت امام خمینی(س) استراتژیست بودن ایشان بود

پیروز حناچی در مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام راحل با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی یکی از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران بوده، گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرماید که در ایام زندگانی خداوند فرصت هایی در اختیار شما قرار می دهد و تلاش کنید که از این فرصت ها استفاده کنید. تصور کنید اگر روز 21 بهمن ماه 57 حضرت امام مردم را به خیابان ها فرا نمی خواندند، شاید خیلی از مسائل تغییر می کرد. امام از کسانی بود که در بزنگاه های تاریخ دوره معاصر فراوان از این موارد از ایشان می دیدیم.

به گزارش آستان، شهردار تهران افزود: شاید اصلی ترین خصیصه حضرت امام استراتژیست بودن ایشان بود. به این معنا که بسیاری از تهدیدهای عظیم کشور را به فرصت تبدیل می کردند؛ چیزی که امروزه تحت عنوان مدیریت استراتژیک از آن نام می بریم. اگر خاطراتمان را مرور کنیم می بینیم کسانی که با جمهوری اسلامی دشمنی می ورزیدند، با این ابتکار عمل ها دائما در موضع غافلگیری قرار می گرفتند. اوج آن را در پذیرش قطعنامه 598 سراغ داریم. تا دو هفته قبل از پذیرش قطعنامه ایشان پیام جنگ تا آخرین نفر و آخرین نفس و آخرین قطره خون را می دادند و دو هفته بعد پذیرش قطعنامه را داشتیم.

وی ادامه داد: شاید آن لحظه برای کسانی که درگیر جنگ بودند یکی از تلخ ترین لحظات بود. به این جهت که به ظاهر ما تسلیم شده بودیم و آتش بس را پذیرفته بودیم. ولی چند سال بعد با متجاوز دانستن صدام و آزادی اسرا و اقدامات بعدی که صورت گرفت و جا دارد از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی هم یاد کنیم که در این قضیه خیلی نقش داشتند، این معامله با خدا جواب داد و کشور کماکان از آن بهره مند می شود.

حناچی تأکید کرد: عاملی که علت موجده است، علت مبقیه هم هست. علت موجده انقلاب اسلامی ما بر اساس کلام امام، وحدت کلمه و لفظ «همه با هم» بود؛ که همواره از ایشان می شنیدیم. طبیعتا اگر به این مورد بی توجهی کنیم مصداق آیه شریفه خواهیم بود که فرمود با همدیگر نزاع نکنید چون ضعیف می شوید و ابهت شما فرو می ریزد.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: