Friday 03 May 2024| ۲۱: ۳۸ - جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
معصومه ابتکار: ترویج اندیشه امام خمینی(س) در بین جوانان امری لازم است


معصومه ابتکار در بخشی از سخنان خود با اشاره به تحلیل های جوانان از ترویج اندیشه امام خمینی(س)، گفت: ما هم باید تلاش کنیم که تکثر دیدگاه ها بیشتر باشد و نباید نگران باشیم از اینکه اجازه بدهیم یک تکثر دیدگاه و حتی نقد اتفاق بیفتد. یعنی فضای نقد لازمه این است که امروز بتوانیم پیشرفت کنیم. اگر قرار است که متعصبانه روی مواضع خودمان پافشاری کنیم و یک سری کمبودها، کاستی ها و ترک اولی ها در نظر گرفته نشود، ارتباط با جوانان هم برقرار نمی شود.

به گزارش آستان، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: پیشنهاداتی به من رسیده که اگر حاج حسن آقا خمینی اجازه بدهند این بحث ها استمرار پیدا کند. به نظرم هرچه بیشتر پیش می رویم کاملا مشخص است که چقدر ضرورت وجود دارد و چقدر مطالبه و انتظار هست و اینکه ما عقب هستیم. متأسفانه گاهی نوع برخورد ما در این سال ها بچه ها را به گوشه ای برده است.
وی تأکید کرد: ما امروز داریم در عصر انقلاب دیجیتال زندگی می کنیم و مناسبات با دو دهه، سه دهه و چهار دهه پیش خیلی متفاوت است و انقلاب دیجیتال کلا فضا را جهانی کرده؛ هم امکان تخریب، تحریف و دروغ و در مورد انقلاب و سابقه آن و امام زیاد شده و هم فضا خیلی تغییر کرده و دیگر محدودیت ها، نگاه های بسته و بگیر و ببندها جواب نمی دهد. به خاطر کرونا حتی مدرسه ما هم به فضای نت رفته است. تا پارسال می گوییم بچه ها موبایل دست نگیرند و این یک کار احتیاطی بود و حالا اجبارا باید موبایل دست بگیرند.

ابتکار ادامه داد: بپذیریم که ما در یک فضای جهانی زندگی می کنیم و اینها را به رسمیت بشناسیم و سعی نکنیم تقابل کنیم ولی سعی کنیم تجهیز فکری و معنوی و امیدبخش برای جوانان را داشته باشیم؛ آن هم الگوی امام است. بالأخره این لازمه تطور است. امام با پشتوانه مردم یک حکومت تشکیل دادند و با یک سری چالش های جدی مواجه شدند. ما نمی توانیم اسم آن را خشونت بگذاریم. وقتی به خانه شما حمله می شود، اگر از خانه دفاع کنی خشونت نیست. ولی نگاه امام در مسائلی مثل عدالت یک نگاه بسیار جهان شمول بود و این چیزی بود که نسل ما را جذب می کرد.

وی در پاسخ به سؤال مجری برنامه در خصوص نقش همسر امام خمینی(س) در انقلاب اسلامی گفت: ایشان یک فضای معنوی را فراهم کردند برای اینکه امام در همه سختی ها و فراز و نشیب ها بتوانند آرامش و معنویت را در کنار همسرشان بتوانند تقویت کنند. همواره هم خانم در سایه بودند و هیچ وقت آن جوری که امام در منظر عام و مطرح بودند، این همه فداکاری و تلاش خانم کمتر در این سال ها دیده و شنیده شده اما احترامی که امام برای ایشان قائل بودند و تأکیدی که داشتند بر اینکه وقتی سفره هم پهن بوده غذا نمی خوردند تا خانم کنارشان باشد، حاکی از یک ارتباط معنوی، عاطفی و یک احترام متقابل هست. چون ما خانم را هم می شناسیم و می دانیم که ایشان امام را انتخاب کرد و فردی نبود که بدون تشخیص و انتخاب کنار امام قرار بگیرد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه امام یک شخصیت کاریزماتیک بود، افزود: حتی دشمنان انقلاب هم به این کاریزما اعتراف داشتند. حرکتی که در جامعه ایجاد شد حاصل توکل و اعتقاد خالصانه  صادقانه ای بود که امام به آن رسیده بود و این نمی شد مگر اینکه پشتوانه اش یک بانوی بزرگوار و حامی باشد که چنین شخصیتی در کنار ایشان شکل بگیرد و این مراحل مهم و سختی ها و دشواری ها را با حمایت و پشتوانه ایشان طی کند.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین