Monday 06 May 2024| ۱۰: ۱۳ - دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
رهبر حزب الله افغانستان : مز پیروزی انقلاب ایران داشتن رهبر ملی بود

شرکت کنندگان در وبینار «امام خمینی(ره)؛ انقلاب اسلامی و مسأله افغانستان» تاکید کردند که انقلاب اسلامی ایران با داشتن رهبر ملی و فعالیت‌های فکری و فرهنگی توانست به پیروزی برسد.

به گزارش آستان، احمدعلی غوردروازی رهبر حزب الله افغانستان در وبینار امام خمینی؛ انقلاب اسلامی و جهاد اسلامی افغانستان اظهار کرد: در سال ۵۷ ما شاهد دو کودتا و یک انقلاب در منطقه بودیم که هر کدام از آنها دلایل، ابعاد و نتایج خاصی داشته است. در افغانستان انقلابی که با کودتا شروع شد نتایج دیگری در بر داشت البته مردم افغانستان آمادگی یک انقلاب و نهضت را نداشتند.

وی تصریح کرد: وقوع انقلاب ها نیاز به مقدمات و یک رهبر دارد در حالی که مردم افغانستان بدون این که به فکر یک سازماندهی وتشکیلات باشند، مبارزه کردند البته شرعا وظیفه داشتند دربرابر کمونیست ها قیام کنند.

رهبر حزب الله افغانستان تصریح کرد: انقلاب ایران وقتی رخ داد که سال‌ها قبل از آن کارهای فکری و تشکیلاتی به رهبری امام خمینی انجام شده بود در واقع از قبل کارهای فرهنگی سیاسی انقلاب آغاز و زعیم ملی مشخص شده بود در حالی که در افغانستان یکی از مشکلاتی که وجود داشت این بود که زعیم ملی نداشتند و همین مشکلاتی را برای آنها رقم زد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین