Sunday 12 May 2024| ۰۵: ۳۲ - يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
امام جمعه دالاهو: انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل در ادامه نهضت عاشورا شکل گرفت

امام جمعه دالاهو گفت: انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام خمینی(س) و تدبیر درست و اندیشه های ایشان در ادامه نهضت عاشورا شکل گرفت.

به گزارش آستان، حجت‌الاسلام سید محمدعلی ساداتی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در ادامه قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا شکل گرفت.

وی افزود: برخلاف باور مشرکان قیام امام حسین (ع) به شکست ختم نشده و واقعه کربلا پیروزی این امام بزرگوار بوده به طوری که خط مشی وی تاکنون ادامه داشته و در پرتو واقعه عاشورا انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت.

امام جمعه دالاهو تصریح کرد: شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران با نفس مسیحایی امام راحل و به دلیل الگو گرفتن از نهضت عاشورا بود، زیرا که در مناسبت‌های مذهبی همچون عزای حسینی پیش از انقلاب مردم پای سخنرانی‌ها می‌نشستند.

ساداتی با بیان اینکه استقامت و ثبات انقلاب اسلامی ایران ریشه در قیام عاشورا دارد، گفت: یکی از نمونه‌های روشن تأثیر از قیام عاشورا هشت سال دفاع مقدس بوده که در آن شهدا از امام حسین (ع) و شهدای کربلا، نوجوانان رزمنده از قاسم ابن حسن، زنان از حضرت زینب کبری (س) و مردان رشادت خود را از اباالفضل عباس الگو گرفتند.

وی افزود: جانفشانی‌های هشت سال دفاع مقدس به نحوی از قیام عاشورا تأثیر گرفته که امام راحل از جنگ تحمیلی به عنوان یک کارخانه انسان‌سازی یاد کردند.

ساداتی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران برای مقدمه سازی ظهور امام زمان (عج) شکل گرفته و قطعاً ادامه مسیر این انقلاب به ظهور ایشان ختم خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین