Friday 29 March 2024| ۰۲: ۲۸ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
حجت الاسلام وحیدی مدرس حوزه و دانشگاه: امام راحل می‌فرمود بکشید ما را که امت ما بیدارتر می‌شود و این سخن شهید را والا مقام تر کرد

حجت الاسلام محمد وحیدی اظهار داشت: وظیفه خانواده شهدا نسبت به مسایل اجتماع بیشتر است زیرا اگر بی‌تفاوت باشند خون عزیزانشان پایمال می‌شود.

به گزارش آستان، وی افزود: شهدا به واسطه مجاهدت که کار ارزشمندی در زندگی است و توفیق شهادت آثار و برکات فراوانی برای خود و خانواده، جامعه و برای دین به دست آورده‌اند.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: همانطور که هر درخت و گیاهی به آبیاری نیاز دارد، دین هم نیازمند آبیاری است که یکی از مهمترین راه‌های آن خون مقدس این شهدا از صدر اسلام تاکنون بوده است.

وی با اشاره به آثار شهادت برای شخص شهید اظهار داشت: همانطور که پیامبر اکرم (ص) فرمودند اگر کسی موفق به شهادت شود، فوق آن کمال دیگر کمالی نیست لذا همیشه انسان‌هایی که دنبال کمال هستند در زندگی آرزوی شهادت دارند و سعی می‌کنند در زندگی توفیق شهادت را از خدا بخواهند.

حجت الاسلام وحیدی به برکات شهادت برای خانواده شهید نیز اشاره کرد و گفت: شهدا برای خانواده خود نیز بسیار ارزش‌های والا را می‌آورند زیرا شهید وقتی به سمت زمین می‌افتد به او گفته می‌شود بشارت باد بر تو ای شهید چیزهایی به تو داده خواهد شد که نه گوشی شنیده نه چشمی دیده و نه قلب کسی به آن خطور کرده است.

وی با بیان اینکه خدا جانشین شهید در میان خانواده‌اش است ادامه داد: هر کسی خانواده شهید را خوشحال کند، خدا را خوشحال کرده و هر کسی آنها را ناراحت کند، خدا را ناراحت کرده است.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به برکات و آثار شهدا برای اجتماع گفت: جامعه با شهادت شهید، انسجام بیشتر پیدا می‌کند و بیداری اجتماعی بیشتر می‌شود از همین رو امام راحل می‌فرمود بکشید ما را که امت ما بیدارتر می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین