Friday 19 April 2024| ۰۷: ۳۲ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
دبیر بیست‌ و نهمین دوره هفته کتاب : امام خمینی(ره) آغازگر فصل جدیدی از دانش و آگاهی‌ ها و اندیشیدن بود

رمضانی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، فرزندان ایشان، شهدا انقلاب از شهید چمران، آوینی تا طهرانی مقدم و تبریک هفته کتاب گفت: امام خمینی(ره)، آغازگر فصل جدیدی از دانش و آگاهی‌ها، سبک زندگی و اندیشیدن بود.
 

به گزارش آستان، وی ادامه داد: از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، برای برگزاری با شکوه آیین تجدید بیعت کتابداران با آرمان‌های امام خمینی (ره)، در آستانه هفته کتاب تشکر می‌کنم.‌

دبیر بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب درباره ویژه برنامه‌های هفته کتاب ۱۴۰۰ بیان کرد: جای «خالی کتاب را با کتاب خوب پر کنیم» به عنوان شعار بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب انتخاب شده است. در این هفته، برنامه‌های متعددی از سوی مجموعه فرهنگی کشور شامل دستگاه‌ها، انجمن و تشکل‌های مختلف صنعت نشر پیش‌بینی شده است.

رمضانی با اشاره به برنامه‌های کتاب محور استانی در هفته کتاب ادامه داد: در این هفته، بیش از ۱۳۰۰ برنامه در مراکز استان‌ها برگزار شده که مجموعه‌ای از برنامه‌های خرد و کلان فرهنگی است.‌

وی افزود: رونمایی از تقریظ  مقام معظم رهبری بر یکی از کتاب‌های حوزه دفاع مقدس که فصل جدیدی از توجه به گنجینه این حوزه به‌شمار می‌آید، در این هفته برگزار می‌شود.

رمضانی گفت: اختتامیه ۱۷ جایزه کتاب سال استانی، جایزه کتاب سال دانشجویی و برگزاری جشنواره معلم مولف از دیگر برنامه های هفته کتاب است.‌

دبیر بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب گفت: امیدواریم این دوره از هفته کتاب، با توجه به فاصله گرفتن از برنامه‌های کلیشه‌ای غیر کوثر برگزار شود و بتوانیم کتاب را به صدر زندگی مردم بیاوریم.

رمضانی با اشاره به اینکه صنعت نشر، بزرگ‌ترین صنعت فرهنگی کشور است بیان کرد: با توجه به میزان اثرگذاری و اهمیت و جایگاه اقتصادی صنعت نشر، امیدواریم این صنعت بالنده شود.

وی تاکید کرد: هفته کتاب فرصت به میدان آوردن دغدغه کتاب در بین دغدغه‌های مردم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین