Monday 06 May 2024| ۰۳: ۱۴ - دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: ویژگی‌های یک فرمانده واقعی را در اندیشه امام راحل می توان یکجا دید

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی دو پدیده ارزشی مهم است، گفت: ملت ایران در مقاومت و ایستادگی پایدار است و ایستادگی مقابل دشمن موجب عقب‌نشینی آن می‌شود.

به گزارش آستان، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سومین همایش الگوی مطلوب فرماندهی در ارتش به جامعیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این بیانیه به دلیل ریشه داشتن در قرآن از جامعیت کامل برخوردار است.

وی ضمن اشاره به شایستگی معنوی فرماندهان، شجاعت، خستگی‌ناپذیری و بزرگ نکردن دشمن را جزء مهمترین ویژگی‌های آنها دانست و افزود: شاه کلید فرمانده در هدایت مجموعه، شجاعت و صداقت است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با اشاره به شاخص‌های برجسته یک فرمانده مطلوب از نظر فرمانده معظم کل قوا، شایستگی‌های معنوی، انقلابی و مدیریتی را جزء مهمترین ویژگی‌های آن بیان کرد.

محمدحسنی خضوع در مقابل خدای متعال، خشوع در مقابل ملت و تواضع را معیار و ملاک مهمی برای فرماندهی دانست و تاکید کرد: داشتن اعتماد به نفس، باور به خدا، مردم و خود را ویژگی‌های دیگر یک فرمانده واقعی است که ما همه اینها را می‌توانیم در اندیشه امام راحل یکجا ببینیم.

وی پرهیز از توهین را از ویژگی‌های اخلاقی فرماندهان دانست و تصریح کرد: شایستگی انقلابی، انقلابی‌گری و ولایت‌مداری بُعد دیگر فرماندهی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه مردم، استقلال کشور، تدین، بصیرت و مرزبندی با دشمن از مهمترین مؤلفه‌ها هستند، خاطرنشان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید دشمن را شناخت و نقشه آن را فهمید. مقاومت و ایستادگی دو پدیده ارزشی مهم است. ملت ایران در مقاومت و ایستادگی پایدار است و ایستادگی مقابل دشمن موجب عقب‌نشینی آن می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین