Monday 06 May 2024| ۰۸: ۱۴ - دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
استاندار تهران: امام خمینی (ره) در تحقق انقلاب، ایجاد حکومت اسلامی و حکمرانی همه چیز را بر عهده مردم می گذاشتند

محسن منصوری به همراه معاونان، فرمانداران استان و جمعی از مدیران کل و کارکنان استانداری تهران همزمان به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور در حرم مطهر امام راحل(ره) با آرمان‌های والای ایشان، رهبری و شهدا تجدید پیمان کردند.

به گزارش آستان، شرکت کنندگان در این آیین معنوی ضمن نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل(ره)، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب عهدی دوباره بستند.

استاندار تهران در این آیین با بیان اینکه  امام راحل(ره) درس‌های بسیاری را به ملت ایران به عنوان فرزندان خود دادند، گفت: یکی از مهمترین درس های امام راحل(ره) به مسئولان کشور داد اعتماد و اعتقاد داشتن به مردم است.

محسن منصوری خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) اعتقاد قلبی به قدرت مردم داشت به گونه‌ای که اعتماد ایشان به تکیه به مردم در تاریخ ایران بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در تحقق انقلاب، ایجاد حکومت اسلامی و حکمرانی همه چیز را بر عهده مردم می گذاشتند، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز معتقد به سپردن امور به حلقه های میانی و اتکا به گروه های جهادی هستند به گونه ای که ایشان فرمودند: "هر جا مردم می توانند کار را بدست بگیرند دولت باید خودش را کنار بکشد. "

این مسئول ادامه داد: امام راحل(ره) با دستان خالی از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ توانست بزرگترین انقلاب تاریخ معاصر جهان را پایه ریزی کند به گونه‌ای که امروز با گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب این نظام دستاوردهای عظیمی را بدست آورده است.

منصوری اضافه کرد: امروز همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند باید جهاد تبیین در خصوص دستاوردهای عظیم انقلاب در حوزه های مختلف علمی، نظامی، اداری، عمرانی، اجرایی، خدماتی، آموزشی، فن آوری هسته ای در کشور شکل گیرد تا نسل جوان با این امور آشنا شوند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه امام راحل(ره) نوآوری در حکمرانی را به عرصه آوردند، یادآور شد: ایشان با ایجاد نهادهای نوینی مانند شورای نگهبان، مجلس خبرگان، بسیج، سپاه و سایر نهادها براساس نیاز کشور جلوه نوینی از حکمرانی را به جهان عرضه کردند.

وی تاکید کرد: امروز ما نیز باید با الهام از امام راحل(ره) براساس نیاز مردم دست به نهاد سازی در جهت حل مشکلات مردم تلاش کنیم.

منصوری با اشاره به اینکه صاحبان اصلی انقلاب اسلامی مستضعفان و قشرهای کم برخوردار جامعه هستند، تصریح کرد: باید به دور از شعار زدگی و از عمق وجود در تصمیم گیری‌ها به نیازهای توده مردم و به ویژه قشر کم برخوردار توجه کنیم.

 
 

منبع: آستان
برچسب ها: انقلاب اسلامی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین