Sunday 05 May 2024| ۰۲: ۰۱ - يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
حالا که به عید نزدیک می‌شویم و نقشه قرمز ایران شاهد اوج گرفتن سویه اُمیکرون کروناست، بسیاری نگران تعطیلات عید هستند و سوالشان این است که آیا در عید محدودیت کرونایی وجود دارد یا نه؟ طی دو سال پیش مردم با نگرانی و اضطراب نوروز را گذراندند، امّا امسال چه خواهد شد و وضعیت محدودیت‌ها به چه صورت است؟

به گزارش آستان،  حسین قاسمی، دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام کرد که افراد واکسن زده غیربیمار، می‌توانند با خودروهای شخصی یا حمل و نقل عمومی در نوروز سفر کنند. ملاک این است که افراد واکسن زده باشند و بیمار نباشند، در این صورت می‌توانند با خودروهای شخصی یا حمل و نقل عمومی به استان‌های کشور سفر کنند.

آقای قاسمی اعلام کرد: محدودیت‌های کرونایی از جلسه ۱۰۴ ستاد ملی کرونا تصویب و اعمال شده است و در جلسه‌های ۱۰۶ و ۱۰۷ ستاد ملی کرونا هم تمدید شده است. جدیدا  رئیس جمهور دستوری صادر کرده‌اند و خواستار بازنگری مجدد در رنگ‌بندی‌ها و اعمال محدودیت مرتبط با آن متناسب با مدیریت هوشمند و واکسیناسیون شده‌اند.

پس با توجه به تصمیمی که در حال حاضر برای نوروز گرفته شده، محدودیت چندانی برای سفر در نوروز 1401 وجود ندارد و افرادی که واکسن زده‌اند و در دوره بیماری به سر نمی‌برند، به راحتی می‌توانند سفر کنند. 

 
 دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا همچنین گفته است: «در همین راستا این موضوع روز گذشته در جلسه کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی بررسی و مقرر است فردا نیز در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی دفتر معاون اول رئیس جمهور، مطرح شود، اگر نهایی شود روز شنبه در ستاد ملی کرونا مطرح  و تصمیم‌گیری می‌شود».

ایشان تاکید کردند: محدودیت‌ها در ۵ حوزه کارکنان، اصناف، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و ترددها است، اما این محدودیت‌ها به شکل گذشته و به مانند آبان سال ۹۹ که محدودیت‌های سختگیرانه‌ای داشتیم، نیست‌ و متناسب با بحث مدیریت هوشمند در بستر سامانه و واکسیناسیون تغییرات اعمال می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین