Monday 29 April 2024| ۱۴: ۳۰ - دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
وزیر آموزش و پرورش: خرسند هستیم که ویژه برنامه‌های هفته تربیت در جوار حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شده است

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش بابیان این که مربیان پرورشی سربازان خط مقدم در تحقق بیانه گام دوم و سند تحول بنیادین هستند، افزود: مربیان تربیتی نوک پیکان برنامه‌های تربیتی هستند که باید برنامه‌ای نظامند در راستای توانمند‌سازی هرچه بیشتر آن‌ها اجرا شود.

به گزارش آستان،  وزیر آموزش و پرورش در آیین گرامیداشت سالروز تأسیس امور تربیتی و آغاز هفته تربیت، گفت: راه‌اندازی مجموعه بزرگ تربیتی در مجاورت کانون فرهنگی تربیتی آفتاب در دستور کار قرار گرفته است.

یوسف نوری در آئین گرامیداشت سالروز تأسیس امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی که در کانون فرهنگی تربیتی آفتاب و در جوار حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم ( ع ) اظهار کرد: خرسند هستیم که ویژه برنامه‌های هفته تربیت در جوار حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی و مزار نورانی شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر آغاز شده است.

وی با تبریک فرا رسیدن سالروز تأسیس امور تربیتی و گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر افزود: 425 نفر از مربیان پرورشی به مقام رفیع شهادت نائل شده‌اند که به برکت خون این شهدای عالی قدر مکتب تربیتی در مدارس سراسر کشور شاگردان انقلابی بیشماری را تربیت کرده است.

وزیر آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) نه تنها در گذشته بلکه امروز نیز الگوی تربیتی برای دانش‌آموزان هستند و در زمان حاضر نیز اندیشه‌های ایشان شاگردان بیشماری را تربیت کرده است.

نوری تأسیس امور تربیتی را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب دانست و بیان کرد: هرچند در یک دوره‌ای اقدام به حذف امور تربیتی شد اما مربیان پرورشی همچنان به وظیفه خود عمل می‌کردند و این روند دچار توقف نشد.

وی اضافه کرد: با اجرای سند تحول بنیادین، امور تربیتی ذیل ساحت‌های ششگانه تربیتی به مرحله اجرا گذاشته شد که موفقیت‌هایی نیز در پی داشته است.

عضو کابینه دولت مردمی با اشاره به ضرورت اهمیت به روز شدن مباحث تربیتی در مدارس، خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به توسعه و شتاب فزآینده علم، مباحث تربیتی نیز باید به روز شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راه‌اندازی 352 اردوگاه فرهنگی تربیتی در سطح کشور، گفت: تنها از 10 درصد از ظرفیت این اردوگاه‌های فرهنگی استفاده می‌شود.

وی با بیان این که دانش‌آموزان باید برخی ساحت‌های تربیتی را خارج از مدرسه آموزش ببیند اضافه کرد: در راستای دست‌یابی به این مهم مربیان باید گروه‌ها و تشکل‌هایی را در درون و خارج از مدارس راه‌اندازی کنند.

نوری مرقد مطهر امام(ره) را مکانی مناسب برای آموزش ساحت‌های تربیتی، اعتقادی، اجتماعی و سیاسی دانست و تصریح کرد: خون شهدا، امنیت امروز ما را تضمین کرده است و موظفیم در این زمینه اطلاعات کامل را به دانش آموزان ارائه دهیم.

وزیر آموزش و پرورش بابیان این که مربیان پرورشی سربازان خط مقدم در تحقق بیانه گام دوم و سند تحول بنیادین هستند، افزود: مربیان تربیتی نوک پیکان برنامه‌های تربیتی هستند که باید برنامه‌ای نظامند در راستای توانمند‌سازی هرچه بیشتر آن‌ها اجرا شود.

عضو کابینه دولت مردمی با تأکید بر اهمیت بهره‌مندی از ظرفیت‌های ائمه جمعه در راستای امور تربیتی دانش‌آموزان ادامه داد: روحانیون همواره در کنار آموزش و پرورش بوده‌اند و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نکرده اند.

لازم به ذکر است، در پایان این برنامه از خانواده شهدا با حضور وزیر آموزش و پرورش تقدیر شد.
 
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین