Monday 29 April 2024| ۱۹: ۴۰ - دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش: تقویت بنیه معنوی مربیان پرورشی و معلمان، تأثیر غیرمستقیم در تربیت دانش‌آموزان دارد

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در آیین بزرگداشت  سالروز تأسیس امور تربیتی،گفت: برای احیای نقش تربیتی معلمان و خانواده‌ها، ضروری است، از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی، حداکثر استفاده را داشته باشیم.

به گزارش آستان،  اصغر باقرزاده؛ در آیین بزرگداشت سالروز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی که در محل «کانون فرهنگی و تربیتی آفتاب» در مجموعه حرم مطهر حضرت امام (ره)، برگزار شد،  با تبریک سالروز تأسیس امورتربیتی و آغاز هفته تربیت و همچنین تسلیت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام، اظهار کرد: در مسابقات فرهنگی هنری، مسابقات قرآن و بحث مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های مختلفی انجام و در قالب کتابچه ای چاپ شده است.

وی افزود: مقوله تربیت همواره در همه جا وجود دارد و تربیت در مدرسه، خانواده و رسانه اتفاق می‌افتد؛ آنچه ما نیاز داریم این است که نقش تربیتی را در این سه جایگاه احیا کنیم. تربیت با مواجهه مستقیم مربی و متربّی رخ می‌دهد که اکنون به دلیل شیوع کرونا این موضوع کمرنگ شده است؛ لذا ضروری است، جایگاهی را برای مواجهه مربی با دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی با تأکید بر این که برای احیای نقش تربیتی معلمان و خانواده‌ها، ضروری است، از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی، حداکثر استفاده را داشته باشیم، تصریح کرد: توانمندسازی مربیان از طریق برگزاری دوره‌های کارگاهی و تأمین نیروی انسانی تا حد امکان، صورت گرفته است و اکنون در تلاشیم با برنامه ریزی صحیح، این امر را «سامان دهی» کنیم.

وی ادامه داد: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های اردوگاه‌ها و گروه‌های جهادی در دستور کار ما قرار دارد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی با اشاره بر ضرورت توسعه برنامه های فراگیر در حوزه پرورشی، گفت: باید برنامه‌های تخصصی پرورشی توسعه یافته و تقویت شود و تلاش کنیم تمام دانش‌آموزان ابتدایی در مدت ۲سال روخوانی قرآن را یاد بگیرند.

باقرزاده خاطرنشان کرد: تقویت بنیه معنوی مربیان پرورشی و معلمان، تأثیر غیرمستقیم در تربیت دانش‌آموزان دارد که ضروری است؛ برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین