Monday 06 May 2024| ۰۷: ۵۷ - دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
رحیم پور ازغدی: بزرگترین پاسدار ارزش‌های انقلابی امام خمینی(س) بود

حسن رحیم پور ازغدی در حرم امام خمینی(س) گفت: تشیعی که برای ما در عزاداری و زیارت خلاصه کرده اند، تشیع حسینی(ع) نیست. هر جا دیدید دینی را برای شما تعریف می کنند که باطل و فساد را می بیند و می گوید به ما ربطی ندارد و مسئولیتی در این باب نداریم، آن دین امام حسین(ع) نیست. مؤمن باید خونش به جوش بیاید و بگوید من اوضاع را تغییر می دهم. پس روی مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی چشم نبندیم و نگوییم مذهب با اینها کار ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه بزرگترین پاسدار ارزش های انقلابی امام خمینی(س) بود، گفت: انقلابی بودن به معنای این نیست که اهل رفق و مدارا نباشیم. انقلابی بودن خشن، متکبر، متجاوز و از موضع بالا با بقیه حرف زدن نیست؛ اگر یک جایی می بینید گرهی باز نمی شود و راهکاری برای معضلی نیست، رفاقت کنید و مثل یک رفیق دلسوز مسأله را حل کنید. بعضی ها خیال می کنند انقلابی بودن به این است که مسائل را با زور حل کنیم اما سیدالشهدا(ع) می گوید با رفق و مدارا مسائل را حل کنید.

به گزارش خبرنگار آستان، حسن رحیم پور ازغدی در سخنرانی به مناسبت روز پاسدار در حرم مطهر امام خمینی(س) با اشاره به اینکه سیدالشهدا(ع) راه و رسم پاسداری از ارزش های انقلابی و توحیدی را به ما می آموزند، گفت: چند اصل برای یک سبک زندگی مکتبی و حسینی(ع) و روش پاسداری در منطق امام حسین(ع) هست که اصل اول «غیرت انقلابی» است. این جمله پرچم انقلاب است که فرمودند نمی پذیریم برای چشم مؤمن که در سطح جامعه ملی و جهانی ببیند حدود و خطوط قرمز خداوند زیر پا گذاشته می شود و چشمش را روی آنها ببندد و بگوید به ما ربطی ندارد. امام حسین(ع) می گوید مؤمن هر جا ببیند خلاف عدالت و ارزش های الهی، به خصوص در عرصه عمومی و اجتماعی، اتفاق می افتد و چشم ببندد، شک نکنید که این افراد در منطق انقلابی و توحیدی جا نمی گیرد. مؤمن نمی تواند عدالت خواه نباشد.
 
دینی که می گوید باطل و فساد به ما ربطی ندارد، آن دین امام حسین(ع) نیست

 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بزرگترین پاسدار ارزش های انقلابی امام خمینی(س) بود، افزود: تشیعی که برای ما در عزاداری و زیارت خلاصه کرده اند، تشیع حسینی(ع) نیست. هر جا دیدید دینی را برای شما تعریف می کنند که باطل و فساد را می بیند و می گوید به ما ربطی ندارد و مسئولیتی در این باب نداریم، آن دین امام حسین(ع) نیست. مؤمن باید خونش به جوش بیاید و بگوید من اوضاع را تغییر می دهم. پس روی مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی چشم نبندیم و نگوییم مذهب با اینها کار ندارد.

وی تأکید کرد: سیدالشهدا(ع) فرموند هرکس بدون توجه به اینکه دیگران به وظیفه شان عمل می کنند یا نه، به وظیفه اش عمل کند. اگر هیچ کس کار خودش را مشروط به دیگران نکند و کار خودش را درست انجام بدهد، همه کارها درست خواهد شد، اما اگر هرکسی بگوید چون دیگری کارش را درست انجام نمی دهد من هم کارم را درست انجام نمی دهم، هیچ کاری درست نخواهد شد. تو مأمور به تکلیف هستی نه نتیجه، اما خداوند حتی بیش از ظرفیتت به تو کمک خواهد کرد.

رحیم پور ازغدی امام خمینی(س) را بزرگترین پاسدار اسلام در این عصر دانست و گفت: در میان نهضت های صد سال اخیر فقط امام خمینی(س) گفت ما مأمور به تکلیف هستیم و نه نتیجه، و فقط او به نتیجه رسید. سیدالشهدا(ع) می گوید انجام وظیفه ات را مشروط به درست عمل کردن دیگران نکن. خودتان را نوکر مردم بدانید و با افتخار و بدون هیچ توقع نوکری کنید و این را نعمت خدا تلقی کنید که خدا به شما فرصت داده به مردم خدمت کنید. موقع خطر صف اول باش و موقع حضر به صف آخر برو؛ سیدالشهدا(ع) می گوید این نعمت ویژه خدا برای شما است.

 
انقلابی بودن خشن، متکبر و از موضع بالا با بقیه حرف زدن نیست

 

وی تأکید کرد: انقلابی بودن به معنای این نیست که اهل رفق و مدارا نباشیم. انقلابی بودن خشن، متکبر، متجاوز و از موضع بالا با بقیه حرف زدن نیست؛ اگر یک جایی می بینید گرهی باز نمی شود و راهکاری برای معضلی نیست، رفاقت کنید و مثل یک رفیق دلسوز مسأله را حل کنید. بعضی ها خیال می کنند انقلابی بودن به این است که مسائل را با زور حل کنیم اما سیدالشهدا(ع) می گوید با رفق و مدارا مسائل را حل کنید. مسائل پیچیده با بخشنامه و دستور حل نمی شود و باید با دقت و مدارا این کار را کنیم و سیدالشهدا(ع) می گوید هر مشکلی را بر حسب خودش حل کنید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه عدالت حکومت جهانی امام زمان(عج) شامل همه می شود، گفت: سیدالشهدا(ع) می گوید قائم ما وقتی حکومت جهانی تشکیل می دهد، عدالت او توسعه دارد؛ حتی به آدم هایی که مؤمن نیستند هم ستم نخواهد شد و نمی گوییم چون ما را قبول نداری امنیت تو را تأمین نمی کنیم و حقوق تو از بیت المال را نمی دهیم. این خیلی مهم است به کسی که تو را قبول ندارد و تو هم او را قبول نداری هم ظلم نکنی.

وی اظهار داشت: هر حقیقتی دشمن دارد و هرچه دشمن دارد پاسدار و محافظ می خواهد. نرم افزار و سخت افزار انقلاب تا ابد پاسداری می خواهد و نرم افزارش از سخت افزارش مهمتر است. برای اینکه انقلاب یک مکتب و یک نظام فکری و عملی است. انقلاب مرده ریگ نیست؛ پاسدار انقلاب پاسدار قدرت، ثروت و موقعیت نیست و پاسدار ارزش ها است. این ارزش های توحیدی هرگز پیر نمی شوند و نمی میرند و تا ابد زنده است؛ بنابر این پاسداری یک تکلیف ابدی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین