Sunday 28 April 2024| ۲۲: ۵۶ - يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
عمران و آبادانی با تعصب و کار جهادی به انجام می رسد

به گزارش آستان، این کارشناس عمران در خصوص تاثیر شرایط اقتصادی فعلی در انتخاب پروژه ها گفت : مسلما شرایط اقتصادی در انتخاب پروژه ها بی تاثیر نیست . ولی باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و رییس جمهور محترم افق های پر امیدی در پیش روی داشته و انتظار شرایط مساعد تری را برای انجام فعالیت ها ی عمرانی و اقتصادی داریم .

عصر خبر: گسترش شهرنشيني در طول دهه های گذشته باعث سرریز شدن جمعیت در کلانشهرها شده و به تبع آن گسترش شهرها را به دنبال داشته  است .

اگر چه عواملی مانند رشد جمعیت و مهاجرت، توسعه فیزیکی شهرها را تسریع می‌کنند ولی توسعه فضاهای شهری راه حل رفع مشکلات افزایش جمعیت نیست . ساخت شهرهاي جديد براي حرکتي اساسي در نظام شهرنشيني کشور، از دهه 1360 به عنوان  شیوه ای برای متعادل سازی جمعیت در کلانشهرها  آغاز شد که تا امروز نيز ادامه دارد. شهرهایی که در اطراف کلانشهرها به نام شهرهای اقماری معروف هستند و  ظاهرا وظیفه شان برداشتن بار جمعیت از شانه های کلانشهر است . شهرهای تازه تاسیسی که پیشتر یا اصلا وجود نداشته اند یا یک روستا یا شهرک بوده و فاقد امکانات شهری هستند . 

شهرداری های تازه تاسیس این شهرها عمدتا از کمبود منابع و بودجه در رنجند و توسعه در این شهرهای اقماری حرکتی لاکپشتی دارد و این امر ضمن کاهش کیفیت زیست شهری موجب افزایش جرایم و نارضایتی شهروندان می شود . 

 در این خصوص با مهندس مهران عدلی ، مدیرعامل شرکت آرتین عمران گستر بهار به گفتگو نشستیم . 

وی که دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران است ،  در منطقه جنوب غرب تهران و در نسیم شهر ضمن همکاری با شهرداری این شهر چندین پروژه عمرانی را به مرحله ی بهره برداری رسانده است .   

مهندس عدلی در خصوص سابقه ی فعالیت خود در حوزه عمران شهری می گوید : شرکت  آرتین عمران گستر بهار در سال  1393 تاسیس شده و نخستین پروژه ای که به انجام رسانده ، ساخت مسجد فاز6 پرند در سال 95 بوده است . دومین پروژه احداث ، ساختمان آتشنشانی شهرستان سرعین در استان اردبیل بوده و سومین پروژه ، ساخت زمین چمن در مجموعه ورزشی پرند است که با رعایت تمامی استاندارهای فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و با تمام امکانات و گارانتی های لازم  برای چمن ، آسفالت ، زه کشی و سایر موارد آن به انجام رسیده  است . 

مهندس مهران عدلی در خصوص سایر پروژه های موفق شرکت آرتین عمران گستر بهار گفت : یکی از طرح هایی که شرکت با موفقیت به انجام رسانده ،  احداث  پارک 10 هکتاری نبوت در نسیم شهر استان تهران است . طرحی که به درخواست مردم نسیم شهر با جمع آوری بیش از 20 هزار امضا شهروندان و مساعدت های امام جمعه وقت و شورای شهر و شهرداری نسیم شهر اتفاق افتاد  .

 ضرورت انجام این طرح  به شدت احساس می شد ، زیرا مکان فعلی پارک در گذشته  محل جمع آوری فاضلاب بود و مسایل زیست محیطی فراوانی را برای اهالی به وجود آورده بود. همچنین به مکانی برای تجمع معتادان متجاهر و کارتن خواب ها تبدیل شده و به تبع آن موجب افزایش جرم در آن منطقه گشته بود.

با افتتاح پروژه پارک نبوت این مسایل خاتمه پیدا کرد و در حال حاضر شهروندان نسیم شهر خصوصا بانوان محترم از ساعات اولیه روز به راحتی و در امنیت اقدام به ورزش و تردد در پارک می کنند . 
مهندس عدلی تصریح کرد : پارک نبوت نسیم شهر دارای ورودی منحصر به فرد در سطح استان است و ساخت درگاه ورودی این پارک از افتخارات شرکت آرتین عمران گستر بهار به شمار می رود.  
همچنین احداث ساختمان مرکزی آتشنشانی  و ساختمان مونیتورینگ شهرداری نسیم شهر از دیگر طرح های احداث شده توسط شرکت آرتین عمران گستر بهار در این شهر است که در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید و تاثیر به سزایی در رفاه شهروندان نسیم شهری داشته است . 

وی در خصوص انگیزه و معیارهایش در انتخاب پروژه های پیشنهادی به شرکت متبوعش  گفت : پیشنهادهای زیادی به شرکت ارائه می شود ولی ما هر پروژه ای را مطلوب نمیدانیم . معیارهای ما در انتخاب پروژه ها اول کسب رضایت خداوند و بعد رضایت مردم است  . 

بطور مثال انجام طرح ساختمان آتشنشانی نسیم شهر که از نیازهای اساسی هر شهری است باعث خرسندی مردم منطقه می شود و یا احداث پارک که باعث کاهش جرم در منطقه شده و کمک شایانی به امنیت مردم منطقه می کند انگیزه ای بسیار عالی برای انتخاب پروژه ها است .

 وقتی عمران و رفاه انجام پذیرد رضایت مردم جلب می شود و این رضایت خداوند را به دنبال دارد . 
هرزمان از کنار ورزشگاه پرند یا پارک نسیم شهر عبور میکنم و مردم وجوانان را می بینم که در آنجا به ورزش و بازی مشغولند خرسند می شوم و خدارا شکر میکنم که توفیق مشارکت در این آبادانی ها را داشتم  و این بالاترین سود و افتخار برای من است .

این کارشناس عمران در خصوص تاثیر شرایط اقتصادی فعلی در انتخاب پروژه ها گفت : مسلما شرایط اقتصادی در انتخاب پروژه ها بی تاثیر نیست . ولی باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و رییس جمهور محترم افق های پر امیدی در پیش روی داشته و انتظار شرایط مساعد تری را برای انجام فعالیت ها ی عمرانی و اقتصادی داریم .  

 وی تاکید کرد  : رکود در بخش ساختمان و گرانی مصالح برای پیمانکارانی که به دنبال انجام کار خوب در این حوزه هستند ، چالش هایی را به همراه داشته ؛ اما باید توجه داشت که  به هر حال در شرایط مختلف باید کار را پیش برد . افزایش هزینه ها به صورت زنجیر وار از خرید سیمان و میلگرد تا دستمزد  کارگری که زحمت می کشد و عرق میریزد و انتظار دارد به موقع دستمزدش پرداخت شود ، پیمانکاران را دچار معضلاتی میکند که فقط با تعصب و انجام کار جهادی طرح را به مرحله افتتاح می رسانند . گاهی  کمبود منابع شهرداری ها باعث می شود پیمانکاران  با اکراه طرح هارا به پایان برسانند و گاهی آن را نیمه کاره رها کنند . 

 ولی داشتن روحیه جهادی و توجه به این مساله که هم سن وسالان ما در زمان جنگ و انقلاب با اهدای جانشان در خدمت انقلاب بودند ، انگیزه ای برای پیشبردطرح ها و اهداف مان است. 
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین