Saturday 27 April 2024| ۱۱: ۴۷ - شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران:
سیزدهمین مرحله رزمایش کمک مومنانه در حرم امام راحل برگزار شد

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با اشاره به اجرای سیزدهمین مرحله رزمایش کمک مومنانه در این استان گفت: در این مرحله بیش از ۷۴ هزار بسته معیشتی تهیه و بین قشرهای محروم جامعه توزیع می‌شود.

به گزارش آستان،  سردار سرتیپ دوم پاسدار احمدر ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران در حاشیه این مرحله از رزمایش که در حرم مطهر امام راحل برگزار شد ، به خبرنگاران گفت: امروز و در ایام ماه مبارک رمضان سیزدهمین مرحله رزمایش کمک مومنانه را پس از شیوع کرونا با کمک خیران برگزار می کنیم.


وی ادامه داد: با توجه صحبت های رییس جمهور مبنی بر ریشه کن کردن فقر مطلق، در این مرحله سعی کردیم افراد جدیدتری شناسایی کنیم که به نوعی زیر پوشش سازمان هایی مثل کمیته امداد و بهزیستی یا محرومانی که ناشناخته مانده بودند.

سردار ذوالقدر افزود: ۷۴ هزار بسته متمرکز تا کنون تهیه شده که البته کمک خیران شهرستانی نیز به این بسته ها اضافه خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران یادآور شد: در سه ماهه آخر سال گذشته هر ماه به صورت متوسط ۱۰۰ تا ۱۰۴ هزار بسته کمک مومنانه تهیه و توزیع کردیم که البته بهترین فرصت با فرارسیدن ماه مبارک رمضان فراهم شد تا مرحله ای دیگری از این طرح را اجرا کنیم.

وی ارزش ریالی بسته های توزیعی را بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان اعلام و خاطرنشان کرد: از افرادی که تمکن مالی دارند و مایل به کمک هستند درخواست می کنیم تا در این طرح مومنانه مشارکت کنند که البته نوع کمک فرقی نمی کند از لباس تا تهیه مسکن باشد.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران اضافه کرد: ما علاوه به اجرای این طرح ها، یک تفاهم نامه و تعهدی با کمیته امداد و مسکن و شهرسازی برای ساخت خانه محرومان در روستاها داریم و امسال سعی می کنیم در آن چهار میلیون واحد مسکونی که گفته شده ساخته می شود، بتوانیم سهم خانه های روستایی در سطح استان تهران را به صورت کامل انجام دهیم.

وی افزود: برای اجرای این تعهد، آورده زمین مهم و دشوار است که پس از تامین آن می توان با کمک خیران این کار را انجام دهیم و از طریق سپاه استان تهران و نواحی آن آمادگی جذب کمک مردم و خیران را داریم.

همزمان با این رزمایش که مقارن بود با نخستین سالگرد شهادت سردار شهید محمد حجازی یاد این شهید والامقام گرامی داشته شد.

بنابر این گزارش سیزدهیمن رزمایش کمک مومنانه سپاه حضرت سید الشهدا (ع) استان تهران در کنار محفل انس با قرآن صبح امروز(سه شنبه) در حرم امام راحل برگزار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: